۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۴۱

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان تشریح کرد؛

جزئیات برگزاری رویداد فرهنگی و آموزشی «مثل چراغ» در گیلان

جزئیات برگزاری رویداد فرهنگی و آموزشی «مثل چراغ» در گیلان

رشت- رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان، جزئیات برگزاری رویداد فرهنگی و آموزشی «مثل چراغ» در این استان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا حاجتی ظهر چهارشنبه در حاشیه رونمایی از رویداد فرهنگی هنری «مثل چراغ» در گیلان، اظهار کرد: این رویداد به همت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان، در سه بخش دوره‌های آموزشی، فراخوان جشنواره و کارگاه تولید محور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آموزش خبرنگاری، عکاسی، فیلم برداری، طراحی گرافیک، فیلمنامه نویسی و نمایشنامه، مجری گری و فن بیان، موشن گرافی، دوره تخصصی فتوشاپ و تدوین، تولید محتوا با تلفن همراه از موضوعات محورهای رویداد مثل چراغ است.

وی با بیان اینکه آموزش دوره خبرنگاری برای عموم علاقه‌مندان به فضای خبر، خبرنگاری و نگارش با حداقل سنی ۱۶ سال، آزاد است، افزود: در بخش آموزش تولید محتوا با تلفن همراه، هنرجویان با یادگیری سرفصل‌های عمومی و تخصصی کاربرد نرم افزارهای گرافیکی تلفن همراه را پشت سر می‌گذارند و به فرایند ساخت و تولید محتواهای رسانه‌ای می‌پردازند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان با اشاره به بخش‌های دیگر دوره‌های آموزشی رویداد مثل چراغ، اضافه کرد: در بخش طراحی گرافیک هر کسی از جمله یک برنامه نویس، یک مهندس معمار، یک طراح داخلی و یک خیاط می‌تواند مخاطب دوره گرافیک باشد.

حاجتی با بیان اینکه توانمندسازی افراد در بخش‌های مختلف اساس حرکت رویداد مثل چراغ است، گفت: در دوره تخصصی تدوین پروسه تصویری از یک فیلم ساده در شبکه‌های اجتماعی تا تیزرهای تبلیغاتی، موزیک ویدئوها، فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی، همه و همه نیاز به تدوین دارند و همین نکته نشان از حجم وسیع بازار این تخصص دارد.

وی با اشاره به اینکه عکاسی و فیلم برداری تخصصی یکی از شغل‌های بسیار محبوب در دنیای حرفه‌ای است، افزود: بیشترین استفاده از این حرفه، عکاسی و تصویربرداری در فیلم‌های سینمایی، کلیپ‌های تبلیغاتی، محتواهای شبکه‌های اجتماعی و تولیدات فاخر است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان با بیان اینکه فیلمنامه نویسی و نمایشنامه گامی مهم و مؤثر در راستای خلق کردن و نوشتن یک ایده و یا طرح است، گفت: موشن گرافیک را می‌توان هنر متحرک‌سازی گرافیک، متن و صدا نام برد و ترکیبی از مهارت‌های گرافیک، انیمیت، ویدئو، کارگردانی و البته خلاقیت، موشن گرافیک در واقع نوعی انیمیشن است.

حاجتی ادامه داد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت http://meslecheragh.ir/ مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

کد خبر 5685766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha