۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۴۵

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

تصفیه خانه آب شهر یاسوج دهه فجر افتتاح می شود/کلنگ زنی سد «سقاوه»

تصفیه خانه آب شهر یاسوج دهه فجر افتتاح می شود/کلنگ زنی سد «سقاوه»

یاسوج_ معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تصفیه خانه اضطراری آب شهر یاسوج دهه فجر افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کیامرث حاجی زاده ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: با تلاش شکل گرفته تابلوهای «PLC» تصفیه خانه آب یاسوج آماده نصب شده و تا دهه فجر افتتاح این پروژه را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه استان دومین حوزه بارشی کشور است، اظهار کرد: برداشت آب پایدار در استان دیده نشده بود.

حاجی زاده با اشاره به اینکه سد تنگ سرخ در ۱٠ سال گذشته کمتر از ۱۲ درصد پیشرفت داشت، تصریح کرد: در حال حاضر پیشرفت سد تنگ سرخ به ۴۴ درصد رسیده است.

حاجی زاده از کلنگ زنی سد سقاوه در دهه فجر سال جاری خبر داد و اظهار کرد: آبرسانی به چهار شهر از دیگر هدفگذاری های انجام شده است.

وی ابراز داشت: همچنین سد کوهبرد و سرپری به مرحله آبگیری رسیده است.

معاون عمرانی استانداز از آبرسانی حومه غربی دهدشت خبر داد و گفت: آبرسانی به چندین شهر و دهها روستا با سرعت بالایی در جریان است.

حاجی زاده افزود: حرکت جدی در آبرسانی روستایی انجام و ۲٠۸ میلیارد تومان برای محرومیت زدایی تخصیص داده شد و در سال ۱۴٠٠ و ۱۴٠۱، ۴۸ روستا آبرسانی شده و ۵۲ روستا با پیشرفت بالای ۵۵ درصد در حال آبرسانی است.

حاجی زاده از برق رسانی به ۱۳ روستای استان و بهسازی شبکه ۲۳٠ روستا در سال جاری خبر داد و گفت: ۶٠٠ کیلومتر شبکه برق استان خود نگهدار شد.

حاجی زاده با اشاره به گازرسانی ۶٠ روستا در استا، طی سال جاری، اظهار کرد: گازرسانی ۵۲ روستا نیز در دست اقدام است.

حاجی زاده از ایجاد ۲٠٠ کیلومتر بزرگ راه در طی ۱٠ سال اخیر در استان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵۵ کیلومتر بزرگ راه در استان داریم.

وی ۱۱.۲ درصد تلفات حوادث استان را در کمربندی یاسوج دانست و اظهار کرد: فاز اول پروژه به طول پنج کیلومتر در سال جاری افتتاح شد.

حاجی زاده کمربندی گچساران، ورودی چرام و محور تنگ چویل را از دیگر پروژه‌های با طرح رفع حادثه خیزی دانست و گفت: رفع نقاط حادثه خیز چندین محور دیگر نیز به مزایده رفت.

معاون عمرانی استاندار به پروژه‌های ملی راه اشاره کرد و ابراز داشت: ۲۷ سال پیش جاده ملی پاتاوه به دهدشت کلنگ زنی شد و این پروژه در سال‌های اخیر پیشرفت محسوس داشته و به زیر بار ترافیک رفته است.

وی افزود: با تأمین الزامات تحویل و ایمن سازی به زودی افتتاح می‌شود.

حاجی زاده با بیان اینکه در حوزه ستاد معاونت عمرانی اقدامات متعددی عملیاتی شد، تصریح کرد: در بحث بحران هفت پروژه جدید حوزه بحران در استان آغاز و با اعتباری معادل ۷۵ میلیارد تومان هفت سالن بحران شروع به کار کرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ روستا در بحث پهنه بندی خطر شناسایی شد، اظهار کرد: این روستاها باید جا به جا و ایمن سازی شوند.

حاجی زاده از توزیع اعتبارات در محورهای مختلف بحران خبر داد و تصریح کرد: تنها در بحث بازسازی سی سخت سرجمع ۹٠٠ میلیارد تومان هزینه شد.

معاون عمرانی استاندار تصریح کرد: در بحث آموزش مدیریت بحران نیز دو طرح هدفگذاری شد.

وی با اشاره به تخصیص ۳۵٠ میلیارد تومان در بحث بازسازی و جبران خسارت سیل مونسون، اظهار داشت: در بحث مونسون با مدیریت و اطلاع رسانی بدون تلفات از این بحران عبور کردیم.

حاجی زاده با تاکید بر اینکه زمین‌های واگذاری ۲٠ ساله اخیر در بحث‌های مختلف احصا و بررسی شد، اظهار کرد: بالغ بر ۱٠٠٠ هکتار زمین آزاد سازی شد.

حاجی زاده با اشاره به ظرفیت‌های مسکن در استان، اظهار کرد: در یاسوج، سیسخت و باشت مشکل زمین داریم.

وی از آغاز ایجاد ۱۱ هزار واحد مسکن در بحث نهضت ملی و… خبر داد و گفت: هدفگذاری سال اول یکهزار واحد بود.

حاجی زاده به اجرای طرح‌های هادی روستاها و ایجاد زیرساخت اشاره کرد و گفت: همچنین چهار هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها را خواهیم داشت.

معاون عمرانی استاندار گفت: در حوزه شهری اقدامات گسترده‌ای انجام شده و علاوه بر تخصیص اعتبارات، تأمین و تجهیز در بخش شهرداری‌ها با رایزنی‌های انجام شده را داشتیم.

حاجی زاده تصریح کرد: جز کار، هدف دیگری در حوزه عمرانی نداشتیم و نقد منصفانه را به نفع خود می‌دانیم.

وی ابراز داشت: هرجایی مورد نقد قرار گرفتیم، موفق به اصلاح شدیم.

کد خبر 5685889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      0 0
      واقعازحمت میکشین آورین