۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۴۲

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار خبر داد؛

افزایش ۴۷ درصدی ترانزیت کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار

افزایش ۴۷ درصدی ترانزیت کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار

بیله‌سوار- مدیر پایانه مرزی بیله سوار گفت: ۵۱۴ هزار و۹۷۷ تن کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار خارج شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، لطف الله بابایی ظهر چهارشنبه در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: ۵۱۴ هزار و۹۷۷ تن کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه این میزان بار و کالا توسط ۲۳ هزار و ۱۸۱ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت شده است، گفت: عمده کالاهای ترانزیت خروجی آب معدنی، برنج، انواع سنگ‌های ساختمانی، سیمان، قیر، ام دی اف، گچ، نئوپان، انواع گالوانیزه، ورق آهنی و پروفیل، نمک و انواع البسه بوده است.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار همچنین ترانزیت کالاهای ورودی را ۳۱۲ هزار و ۹۷۹ تن عنوان کرد و ادامه داد: این کالاها توسط ۱۴ هزار و ۳۳۲ دستگاه کامیون به صورت ترانزیت ورودی از مرز بیله سوار وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۸ درصد افزایش داشته است.

بابایی همچنین به صادرات ۳۴۳ هزار و ۵۴۵ تن بار و کالا از پایانه مرزی بیله سوار به خارج از کشور اشاره کرد و گفت: انواع میلگرد، شیشه، سنگ ساختمانی، پروفیل، کاشی، سیب زمینی و نمک از جمله عمده کالای صادراتی از پایانه مرزی بیله سوار به خارج از کشور بوده است.

وی با بیان اینکه در پایانه مرزی بیله‌سوار روند صادرات و واردات کالا عادی و روان است، افزود: انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب و تلاش مستمر شاهد تداوم افزایش صادرات از این پایانه مرزی در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین باشیم.

کد خبر 5686001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha