هیئت اروپایی امروز از مسجدالاقصی بازدید می‌کند

هیئت اروپایی امروز از مسجدالاقصی بازدید می‌کند

امروز چهارشنبه یک هیئت از نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در راستای تاکید بر لزوم حفظ وضعیت حقوقی و تاریخی مسجدالاقصی، از این مکان مقدس اسلامی بازدید می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، امروز چهارشنبه یک هیئت از نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در فلسطین اشغالی، در راستای تاکید بر لزوم حفظ وضعیت حقوقی و تاریخی مسجدالاقصی و قدس، از قبله اول مسلمانان جهان بازدید می کند.

«شادی عثمان» سخنگوی اتحادیه اروپا در فلسطین اشغالی در این باره گفت: این بازدید با هدف تاکید بر موضع اتحادیه اروپا در زمینه ضرورت حفظ وضعیت حقوقی و تاریخی مسجدالاقصی و حمایت از تولیت اردن بر اوقاف و اماکن مقدس اسلامی در قدس انجام می شود.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل بازدید هیئت اروپایی از مسجدالاقصی، مقابله با هرگونه تلاش برای تشدید وضعیت در قدس و دیگر اراضی فلسطینی است.

این در حالی است که روز گذشته پلیس رژیم صهیونیستی به مدت سه ساعت از ورود «غسان المجالی» سفیر اردن در فلسطین به مسجدالاقصی جلوگیری کرد.

در روزهای اخیر نیز ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی تعرض کرده بود که این اقدام با واکنش تند گروه های فلسطینی و کشورهای منطقه و طرف های بین المللی مواجه شد.

کد خبر 5686016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha