۲۹ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۴۹

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

سرانه آموزشی گرگان ۴۳ درصد نیاز واقعی است

سرانه آموزشی گرگان ۴۳ درصد نیاز واقعی است

گرگان- مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: با توجه به جمعیت موجود در گرگان به ۱۰۰ هکتار سرانه نیاز بوده که هم اکنون مساحت آموزشی این شهر ۴۳ هکتار است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ملک ظهر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: بر اساس استاندارد به ازای هر نفر ساکن در شهر سه مترمربع سرانه آموزشی پیشنهاد می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: با توجه به جمعیت موجود در گرگان به ۱۰۰ هکتار سرانه نیاز بوده که هم اکنون مساحت آموزشی این شهر ۴۳ هکتار است.

وی ادامه داد: اگرچه اداره کل راه و شهرسازی متولی تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی شهرها است اما این اقدام به تنهایی انجام نشده و شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها هم در این امر دخیل هستند.

ملک گفت: در طرح‌های پیشنهادی برخی از پلاک‌ها و قطعاتی که نیاز به سرانه‌های آموزشی دارند، دیده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: در راستای ماده ۱۰ قانون زمین شهری، سازمان منابع طبیعی مکلف است اراضی داخل محدوده شهری را به نام سازمان ملی زمین و مسکن منتقل کند.

وی ادامه داد: در ضلع جنوبی شهر گرگان اراضی متعلق به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری وجود دارد و چنانچه زمین مستعد سرانه آموزشی، دارای مساحت کافی و بدون معارض باشد، اداره کل راه و شهرسازی آمادگی لازم برای ایجاد سرانه عمومی در این نقطه از شهر را دارد.

ملک افزود: بر اساس مکاتبه‌ای که با این دستگاه داشتیم منتظر انتقال این اراضی بوده تا سیاست گذاری‌های لازم را در حوزه مسکن و و خدمات عمومی اجرا کنیم.

کد خبر 5686604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha