۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۳۳

نائب رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع):

اهانت به قرآن بیانگر انحطاط اخلاقی و سیاسی حاکمیت‌های غربی است

اهانت به قرآن بیانگر انحطاط اخلاقی و سیاسی حاکمیت‌های غربی است

اراک- نایب رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: اهانت به قرآن کریم و این اقدام زشت و جنایت‌کارانه بیانگر انحطاط اخلاقی و سیاسی حاکمیت‌های غربی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در پیامی ضمن محکوم کردن توهین به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد اظهار داشت: جهل، سلطه جهانی و فشار مستکبران و شست‌وشوی ذهنی افراد با هزاران ابزار سایبری و سوءاستفاده از زمینه‌های احساس و عواطف باعث شد تا یک‌بار دیگر برخی از افراطیون استکهلم سوئد مقابل کنسولگری ترکیه اقدام به اهانت به قرآن کریم نمایند که خشم و نفرت مسلمانان، پیروان ادیان مختلف و ملت متدین ایران اسلامی را به دنبال داشته است.

دری نجف‌آبادی اظهار کرد: اهانت به قرآن کریم، اهانت به همه کتب آسمانی و همه انبیا و ارزش‌های والای الهی است و این اقدام زشت و جنایت‌کارانه بیانگر انحطاط اخلاقی و سیاسی حاکمیت‌های غربی است.

وی ادامه داد: در زمانه‌ای که انسان معاصر سرگشته به دنبال معنویت می‌گردد و توجه به مبدأ هستی و رسولان الهی و کتب آسمانی بیش‌ازپیش موردتوجه آحاد مردم جهان است، این اقدام نابخردانه بی‌احترامی به‌تمامی خداپرستان و آزادگان جهان به‌ویژه مسلمانان و ساحت علم و کتاب مقدس و ترویج جهالت، نفرت پراکنی و خشونت‌های اجتماعی است.

امام‌جمعه اراک بیان کرد: این نوع شرارت‌ها توهین شدید به امت اسلامی در سراسر جهان است و به‌هیچ‌وجه قابل‌تحمل نیست و از مراجع دینی و نهادهای اسلامی انتظار می‌رود که این جنایت بزرگ را محکوم و برای یک اجماع عمومی جهانی تلاش کنند که از تکرار چنین جنایاتی جلوگیری شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: بر اساس میثاق حقوق بین‌الملل هرگونه تبلیغ جنگ و ترغیب تنفر و کینه که باعث تبعیض یا اعلام مخاصمه و زور باشد، ممنوع است. بر اساس قوانین بین‌المللی، کشورها ملزم هستند از هرگونه تبلیغ جنگ یا تنفر که محرک خشونت نژادی، دینی، قومی و ملی شود، پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: لازم است تمامی مسلمانان جهان با وحدت عمل در سایه تعالیم روح‌بخش قرآن و اعتقاد به مبانی و ارکان ارزشمند اسلام با نقشه‌های استکبار مبارزه کنند.

کد خبر 5691141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha