۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۲۴

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان تاکید کرد؛

ضرورت اجرای درست مهندسی ترافیک در هسته مرکزی زنجان

ضرورت اجرای درست مهندسی ترافیک در هسته مرکزی زنجان

زنجان-رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان بر ضرورت اجرای درست مهندسی ترافیک به ویژه در هسته مرکزی شهر زنجان تاکید کرد.

سرهنگ سید حبیب موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه برای احصای میزان موفقیت یک شهر در خصوص مقوله ترافیک، باید سه مولفه کلی مورد بررسی قرار گیرد، اظهار کرد: یکی از این موارد مربوط به مقوله مهندسی ترافیک، دومین موضوع راجع به آموزش و فرهنگ‌سازی و سومین مورد نیز اجرای مقررات است.

وی با بیان اینکه امروز در هسته مرکزی شهر زنجان همیشه شاهد تراکم بوده و علت آن به مواردی که در سابق باید انجام می‌شد اما محقق نشده است، بازمی‌گردد، تصریح کرد: یکی از این دلایل آن است که تمرکززدایی انجام نگرفته و اکثر بانک‌های عامل و مطب پزشکان در هسته مرکزی قرار داشته و هیچ پارکینگی برای کسبه، بازاریان، کارمندان بانک، اطبا و ارباب‌رجوع دیده نشده و امروز این مشکلات در قالب گره ترافیکی نمود پیدا کرده است.

این مسئول، موضوع حذف پارکینگ در هسته مرکزی شهر را به مثابه یک سم برای ترافیک شهر تلقی کرد و ادامه داد: این مشکلات امروز خود را نشان داده و همواره شاهد پیک ترافیک در هسته مرکزی شهر هستیم، به طوری که نیمه اول سال تا ساعت ۲۱ تراکم ترافیک در هسته مرکزی شهر زنجان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نبود پارکینگ، محقق نشدن تمرکززدایی و نیز نبود نظارت کافی بر وسایط نقلیه عمومی باعث بروز چنین مشکلاتی شده است، خاطرنشان کرد: هیچ امتیازی در هسته مرکزی شهر برای وسایط نقلیه عمومی برای تردد روان در این منطقه دیده نشده است. افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه به مشکلات موجود حوزه ترافیک نیز خواهد افزود؛ چرا که هیچ برنامه‌ای برای نوع و نحوه تردد این ناوگان در هسته مرکزی شهر اتخاذ نشده، به همین خاطر وجود چنین مشکلاتی باعث کاهش اقبال عمومی برای استفاده از این ناوگان شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با بیان اینکه این انتظار وجود ندارد که به ازای هر خودرو یک پارکینگ در هسته مرکزی شهر احداث شود، افزود: این کار امکان‌پذیر نبوده ولی ایجاد پارکینگ طبقاتی دور از دسترس نیست، این در حالی است که امروزه احداث ساختمان‌های بلندمرتبه و مراکز تجاری در هسته مرکزی شهر، بدون در نظر گرفتن پارکینگ انجام می‌شود.

موسوی با یادآوری اینکه یک دیدگاه دیگر وجود دارد که احداث پارکینگ طبقاتی در هسته مرکزی شهر باعث هجوم مردم به این نقطه خواهد شد، ابراز کرد: در این خصوص باید حداقل‌ها را رعایت کرد. امروز به آن میزان که مراکز تجاری در هسته مرکزی شهر زنجان احداث شده، پارکینگ برای این مراکز دیده نشده است، به همین خاطر نیاز مبرم به اتخاذ تصمیمات جدید در خصوص طرح ترافیک هسته مرکزی شهر زنجان داریم.

وی با بیان اینکه طرح ترافیک از اول دی‌ماه امسال به جد در حال اجرا است، عنوان کرد: هر چند موافق حمل خودرو به پارکینگ نیستیم اما چاره‌ای نداریم، به همین خاطر چند دستگاه یدک‌کش در این زمینه با راهنمایی و رانندگی زنجان همکاری می‌کنند که تا پایان امسال به جد اجرایی خواهد شد اما معتقدیم این چاره کار نبوده و چاره کار، اجرای مقررات است، چرا که اجرای درست مهندسی ترافیکی می‌تواند این مشکل را در حلقه اول مرتفع کند.

کد خبر 5692028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha