۲۴ مهر ۱۳۸۶، ۱۴:۴۸

عبدالله جاسبی:

همگرایی رسانه‌ای با عزت و اعتلای جهان اسلام ارتباط مستقیم دارد

همگرایی رسانه‌ای با عزت و اعتلای جهان اسلام ارتباط  مستقیم دارد

جاسبی با بیان اینکه حیات جامعه اسلامی در گرو وحدت و یکپارچگی مسلمانان است، گفت: وحدت و همگرایی رسانه ای جهان اسلام با عزت و اعتلای جامعه اسلامی ارتباط پیوسته ای دارد و تاکید بر مشترکات، پویایی و ارتباط ارگانیک میان رسانه های جهان اسلام عامل تحقق و همگرایی جوامع اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالله جاسبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس اتحادیه انجمن دانشگاه های جهان اسلام ظهر امروز در همایش بین المللی همگرایی رسانه های جهان اسلام که با حضور جمعی از سفرای کشورهای مسلمان برگزار شد، اظهار داشت: قرآن کریم منابع اصلی اسلامی نیز برای واژه هایی نظر امت واحده، پیمان اخوت و جامعه اسلامی آورده است و مصلحان جهان اسلام نیز راهکارهایی برای اتحاد، یکپارچگی و همگرایی مسلمانان مطرح نموده اند.

وی گفت: اتحاد و انسجام اسلامی یکی از نیازهای اساسی جهان اسلام است و رهبر معظم انقلاب نیز با شناخت عمیق ونگرش حکیمانه خودشان امسال را به این عنوان نامگذاری و مزین نموده اند.

جاسبی افزود: این نامگذاری با توجه به شرایط بین المللی و تلاش دشمنان اسلام برای تفرقه افکنی میان مسلمانان صورت گرفته است از این رو ترسیم راه کارها و ایجاد بسترهای مناسب برای به وجود آمدن اتحاد ملی وانسجام اسلامی در سطح منطقه ملی و بین المللی جهان اسلام الزامی است.

وی تصریح کرد: امروز کشورهای اسلامی رسالت مهمی را بر عهده دارند زیرا دنیای استکبار از یک طرف در صدد ایجاد تفرقه و شکاف میان مسلمانان و بر هم زدن روابط کشورهای اسلامی با یکدیگر است و از طرف دیگر با رخنه در فرهنگ ناب اسلامی به دنبال نابودی آموزه های اصیل اسلام و ترویج اندیشه های سکولاریسم ضد اسلامی در میان جوامع مختلف مسلمانانند.

جاسبی با تاکید بر اینکه اتحاد و یکپارچگی کشورهای اسلامی می تواند توطئه های دشمنان اسلام را خنثی و نقشه های آنان را نقش بر آب کنند اظهار داشت: در عصر ارتباطات رسانه های وظیفه خطیر پرورش و تولید فکر واندیشه را به عهده دارند و رسانه های جهان اسلام باید نقش برجسته ای در متن و بطن تحولات دنیای اسلام داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: رسانه های کشورهای مسلمان باید با همگرایی و انسجام از پتانسیل های فرهنگی و اجتماعی یکدیگر استفاده کنند و توطئه های نظام سلطه قدرتهای استکباری، تهاجم فرهنگی و اغراض تفرقه افکنانه قدرت های استعماری را بر ملا ساخته و با ایجاد شبکه های منسجم، هدفمند و همگرا فشارهای رسانه ای و تبلیغاتی دشمنان را خنثی کنند.

وی گفت: با توجه به تغییر معادلات در صحنه خاورمیانه، جنایات فجیع رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان و مسائل عراق و افغانستان ضرورت آگاه سازی وحمایت از مسلمانان و جوامع اسلامی با جنبش های بیداری و خیزش رسانه ای جهان اسلام ضروری است.

جاسبی با بیان اینکه حیات جامعه اسلامی در گرو وحدت و یکپارچگی مسلمانان است اظهار داشت: وحدت و همگرایی رسانه ای جهان اسلام با عزت و اعتلای جامعه اسلامی ارتباط پیوسته ای دارد لذا تاکید بر مشترکات، پویایی و ارتباط ارگانیک میان رسانه های جهان اسلام عامل تحقق و همگرایی جوامع اسلامی است.

وی افزود: تحقق واقعی یکپارچگی رسانه ای کشورهای اسلامی به ایجاد اقتدار رسانه ای منتهی شده و در نهایت افزایش اعتماد جامعه یک و نیم میلیاردی مسلمانان جهان به رسانه های اسلامی را در پی خواهد داشت.

جاسبی در پایان خاطر نشان کرد: سازمان کنفرانس اسلامی می تواند اصلی ترین نقش را در هدایت پتانسیل ها و بهره گیری سازمان یافته برای تقویت نظام رسانه ای کشورهای اسلامی را به عهده داشته باشد.

کد خبر 569310

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha