۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۲۴

امام جمعه شهر چمران:

اهانت به قرآن کریم اهانت به همه کتب آسمانی و ارزش‌های الهی است

اهانت به قرآن کریم اهانت به همه کتب آسمانی و ارزش‌های الهی است

چمران- امام جمعه شهر چمران گفت: اهانت به قرآن کریم، اهانت به همه کتب آسمانی و ارزش‌های والای الهی بوده و این اقدام زشت و جنایتکارانه بیانگر انحطاط اخلاقی و سیاسی حاکمیت‌های غربی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران شهر چمران با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: تفکر و اندیشه ناب امام خمینی (ره) کشور را از ذلت دوران ستم شاهی به اوج عظمت در دوران انقلاب اسلامی رساند و وظیفه همگان است که در تجلیل و نگرش بر سیره سیاسی و الهی این شخصیت مبارز دنیای اسلام کوشا باشند.

وی افزود: توجه به مبانی اندیشه‌های امام خمینی (ره) باعث بیمه شدن انقلاب در برابر توطئه‌های دشمنان و بیگانگان خواهد بود، تداوم انقلاب اسلامی اکنون استکبار جهانی را به وحشت افکنده چرا که مردم ایران اسلامی راه امام (ره) را به خوبی شناخته و در حال حاضر با قدرت و بصیرت به این مسیر ادامه می‌دهند.

خطیب جمعه شهر چمران بیان کرد: به فرموده حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه همه پشتیبان ولایت فقیه باشند تا به مملکت شما آسیبی نرسد، مردم ایران اسلامی این نکته را با جان و دل پذیرفتند و به آن عمل کردند و اکنون نیز مردم با وجود سلایق مختلف اما گوش به فرمان ولی فقیه خود هستند که این ولایت‌مداری نیز خاری در چشم دشمنان است.

عبادی یادآور شد: شاخص‌های مکتب فکری حضرت امام خمینی (ره) توجه به مستضعفان و محرومان، سیاست‌ورزی توحیدی، مردم‌باوری و نگاه جهانی و تشکیل حکومت اسلامی و بیداری دنیا علیه ظلم و مبارزه با مستکبران جهان و رساندن پرچم این نظام مقدس به دست صاحب اصلی آن، حضرت ولی‌عصر (عج) از اهداف قیام امام خمینی (ره) بود.

وی تصریح کرد: امام راحل عظیم‌الشأن، اسلام را دوباره زنده کرد و روح عزت را به مسلمین جهان برگرداند و نگرش جدیدی را در فقه شیعه ایجاد کرد و احیای روحیه عزت ملی، غرور و خودباوری در ملت ایران و تبلور شعار «نه شرقی و نه غربی» از جمله نتایج ارزشمند قیام امام خمینی (ره) بود.

امام جمعه شهر چمران با اشاره به اهانت صورت گرفته به ساحت مقدس قرآن کریم، گفت: بار دیگر برخی از افراطیون سوئد مقابل کنسولگری ترکیه اقدام به اهانت به قرآن کریم کردند که این اقدام خشم و نفرت مسلمانان جهان را در پی داشته و این جنایت را به شدت محکوم می‌کنیم.

عبادی ادامه داد: مدعیان دروغین حقوق بشر در دنیای غرب باید بدانند، اهانت به قرآن کریم، اهانت به همه کتب آسمانی و همه انبیاء و ارزش‌های والای الهی است و این اقدام زشت و جنایتکارانه بیانگر انحطاط اخلاقی و سیاسی حاکمیت‌های غربی است.

وی عنوان کرد: در عصری که انسان‌ها به دنبال معنویت می‌گردند و توجه به مبدا هستی و رسولان الهی و کتب آسمانی بیش از پیش مورد توجه آحاد مردم جهان است، این اقدام نابخردانه، بی‌احترامی به تمامی خداپرستان و آزادگان جهان به ویژه مسلمانان، ساحت علم و کتاب مقدس و ترویج جهالت، نفرت‌پراکنی و خشونت‌های اجتماعی است.

خطیب جمعه شهر چمران فرا رسیدن دهم رجب سالروز ولادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت ابن‌الرضا الامام الجواد (ع) را به رهروان و محبان آن حضرت تبریک و تهنیت گفت.

کد خبر 5693398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha