۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۰۰

از زمان تاسیس ثبت احوال خراسان شمالی؛

بیش از ۱۴۷ هزار نام علی در خراسان شمالی ثبت شده است

بیش از ۱۴۷ هزار نام علی در خراسان شمالی ثبت شده است

بجنورد_ مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: بیش از ۱۴۷ هزار نفر از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان به نام مبارک علی و ترکیبات آن نامگذاری شده اند.

علی زاهدی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت علی (ع) و روز مرد، گفت: بر اساس آخرین برآوردهای جمعیتی در خراسان شمالی، تعداد ۵۰۳ هزار و ۲۳۰ نفر از جمعیت استان را مردان و ۴۹۸ هزار و ۳۸۶ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: با توجه به اطلاعات پایگاه ثبت احوال ۱۴۷ هزار و ۵۲۶ نفر از ابتدای تأسیس ثبت احوال استان به نام مبارک علی و ترکیبات آن در استان نامگذاری شده اند که این رقم حدود ۲۹.۶ درصد از جمعیت مردان در پایان دی ماه سال جاری می‌باشد.

وی بیان داشت: طی ۱۰ ماهه سال جاری تعداد ۱۰ هزار و ۶۴۲ واقعه ولادت در خراسان شمالی به ثبت رسیده است که تعداد ۴۵۳ نفر از این ولادت‌ها مرتبط با پسران بوده و با نام مبارک علی و ترکیبات آن نامگذاری شده اند.

زاهدی نیا گفت: ۳ نام منتخب مردان در ۱۰ ماهه سال جاری که بیشترین فراوانی را دارند محمد، امیرعلی و علی می‌باشد که این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم عزیز به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم بر اساس آموزه‌های دینی است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی افزود: جمعیت کل استان تا پایان دی ماه سال جاری، بیش از ۱ میلیون نفر می‌باشد.

کد خبر 5698546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha