۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۵۱

عضویت ۱۰۶ هزار کردستانی در صندوق اجتماعی روستاییان کشور

عضویت ۱۰۶ هزار کردستانی در صندوق اجتماعی روستاییان کشور

سنندج- مدیر صندوق اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر کردستان از عضویت ۱۰۶ هزار و ۴۵۸ نفر کردستانی در این صندوق خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد توانا چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران در سنندج، اظهار کرد: این صندوق در راستای تاکید اصل ۲۹ قانون اساسی بر همگانی بودن بیمه و گسترش چتر بیمه‌ای و ایجاد عدالت در بین اقشار مختلف ایجاد شده است.

وی افزود: روستاییان، عشایر، کشاورزان و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، ساکنین حاشیه شهرها و قشر زیادی از جمعیت جامعه که به دلیل نداشتن تمکن مالی و نداشتن شغل فاقد هرگونه بیمه اجتماعی هستند می‌توانند عضو صندوق روستاییان و عشایر شوند.

مدیر صندوق اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان کردستان اعلام کرد: تعداد ۱۰۶ هزار و ۴۵۸ نفر عضو صندوق روستاییان، کشاورزان و عشایر هستند که از این تعداد ۱۰۲ هزار و ۴۵۱ نفر بیمه شده و چهار هزار و ۳۴ نفر مستمری‌بگیر صندوق هستند.

توانا افزود: هر فردی با داشتن حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال می‌تواند زیرپوشش بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون چهار هزار و ۳۴ نفر مستمری‌بگیر در استان کردستان داریم که از این تعداد ۴۰۳ نفر از کارافتاده، هزار و ۳۶ نفر مستمری بازنشستگی و ۲ هزار و ۲۶۹ نفر بازماندگان فوت شدگان هستند.

توانا اعلام کرد: تعداد ۲۳ هزار و ۳۲۱ نفر بیمه شده جدید در دولت سیزدهم تحت پوشش قرار گرفته‌اند که ۹ هزار و ۳۰۸ نفر آنها مربوط به سال جاری است.

مدیر صندوق اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان کردستان از پرداخت تسهیلات صندوق با نرخ یک درصد به مستمری بگیران برای اولین بار در سال جاری خبر داد و گفت: در این طرح ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریال تسهیلات ۳۶ ماهه به متقاضیان بدون ضامن و مراجعه به بانک پرداخت می‌شود.

وی اعلام کرد: امسال حقوق مستمری پرداختی به مستمری بگیران ۴۰ درصد افزایش یافت و این روند افزایشی در سنوات آتی هم ادامه خواهد داشت.

توانا ابراز امیدواری کرد که جامعه هدف این صندوق در مناطق محروم، دورافتاده و مرزی زیر پوشش این صندوق قرار گیرند و بخشی از معیشت خانوارهای روستایی در آینده از این طریق تضمین شود.

کد خبر 5698786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha