۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۵۶

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی خبر داد؛

کمک امدادی ۱۵ استان کشور به خوی/اسکان اضطراری ۷۶هزار نفر از مردم

کمک امدادی ۱۵ استان کشور به خوی/اسکان اضطراری ۷۶هزار نفر از مردم

ارومیه - سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از ارسال یک هزار و ۲۰۰ تن محموله امدادی از ۱۵ استان کشور به مناطق زلزله زده خوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید محبوبی در این زمینه اظهار کرد: محموله‌های امدادی ارسالی توسط امدادگران هلال احمر در میان مردم توزیع می‌شود و امدادرسانی در مناطق زلزله زده همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پس از زمین لرزه شنبه شب ۸ بهمن ماه تاکنون ۷۶ هزار و ۸۰۰ نفر از مردم زلزله زده این شهرستان در اردوگاه‌های اسکان اضطراری برپا شده توسط هلال احمر یا چادرهای اهدایی ساکن شده‌اند، افزود: پس از وقوع زمین لرزه تاکنون از ۲۰ استان کشور بیش از ۳۷ هزار دستگاه چادر، ۲۴۰ تن بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۱۵۰ تن اقلام زیستی به منطقه زلزله زده خوی ارسال شده است.

محبوبی با بیان اینکه ۴۳ مکان در قالب اردوگاه اسکان اضطراری در مدارس و نقاط ایمن سطح شهرستان خوی دایر شده است، افزود: علاوه بر این اردوگاه‌ها، ۲۱ هزار دستگاه چادر نیز در اختیار مردم زلزله زده مناطق روستایی و شهری که در اردوگاه‌ها اسکان ندارند، قرار داده شده است.

وی از توزیع هشت هزار و ۶۰۰ دستگاه وسایله گرمایشی، ۲۸ هزار و ۳۴۰ تخته پتو، ۲۱ هزار تخته موکت میان زلزله زدگان ۲ شهر و ۷۲ روستای تابعه خوی خبر داد و اظهار کرد: یک هزار نیروی امداد جمعیت هلال احمر در این شهرستان مضغول خدمات رسانی به مردم هستند.

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی اضافه کرد: در جریان زمین لرزه اخیر ۸۶ روستا و ۲ شهر خوی و فیرورق به استعداد ۷۷ هزار و ۹۲۰ هزار نفر تحت تأثیر قرار گرفتند.

محبوبی تاکید کرد: تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان‌های تهران، قزوین، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان در منطقه حضور دارند و تیم‌های سحر نیز به جهت انجام حمایت روانی از مردم در ۷۰ روستای زلزله زده مشغول خدمات رسانی هستند.

کد خبر 5698959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
      0 0
      این وسیله هایی که به مردم داده میشه اگه به امانت موقت داده میشه تا پایان رفع مشکلات اگر جمع آوری برنامه ریزی در انبار کمک های مردمی بهتره بزارند برای آینده تا اگر اتفاقی برای مردم مثل سیل زلزله یا هر حادثه طبیعی در نقطه ای از ایران مشکلات ایجاد شد بلکه در نقاط دیگر استفاده شود حتی لوازم گرمایشی .
    • NP IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
      0 0
      واقعا مسئولین بابت این اتفاقات نیازه که فکر اساسی برای ذخیره نگهداری وسیله های ضروری مثل چادر و اقلام مهم و حتی گرمایشی در زمستان و سرمایشی در تابستان در انبارهای مخصوص کمک های مردمی اختصاص دهند برای امداد رسانی . مواد اولیه غذا هم در کنار کمک های مردمی و ... این چیزها از قبل باید برنامه ریزی بشه