۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۱۳

سرپرست اداره کل منابع طبیعی البرز خبر داد؛

بهره‌برداری از ۷ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری البرز در دهه فجر

بهره‌برداری از ۷ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری البرز در دهه فجر

کرج- سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: در دهه فجر امسال هفت پروژه حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در استان با اعتبار بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

اصغر بیات در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با عرض تبریک به مناسب فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و میلاد با سعادت امیر المومنین (ع) و روز پدر اظهار کرد: ایام شوق‌آفرین دهه فجر، پاینده‌ترین جشن غرور و بالندگی ملت بزرگ ایران و یادآور راهبری‌های حیات‌بخش رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و تجلی ایثار و فداکاری مردم عزیز ایران اسلامی به ویژه شهدای گرانقدر، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های معظم آنان است.

وی بیان کرد: در دهه فجر امسال تعداد ۷ پروژه حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در استان البرز با اعتبار بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال به مرحله بهره برداری می‌رسد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز افزود: این پروژه‌ها شامل عملیات آبخیزداری، نهالستان بزرگ کرج و بوستان روستایی در شهرستان‌های کرج، اشتهارد، طالقان، ساوجبلاغ و چهارباغ می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری اثرات بسیاری مهم و حائز اهمیتی از جمله موجب کنترل سیل، مقابله با فرسایش و رسوب، حفاظت خاک، تقویت سفره آب زیر زمینی، چشمه‌ها و قنوات، تقویت پوشش گیاهی و غیره می‌شود، در دهه فجر امسال ۵ پروژه در این حوزه افتتاح می‌گردد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز تصریح کرد: با توجه به اینکه سطح وسیعی از کشور را مناطق خشک و نیمه خشک به خود اختصاص داده که استان البرز نیز از این قائده مستثنی نیست؛ افزایش سطح پوشش گیاهی و فضای سبز متناسب با گونه‌های بومی و سازگار با شرایط منطقه جهت کاهش اثرات تغییر اقلیم، تولید اکسیژن، منظر سازی و حفاظت خاک، کاهش رواناب، بسیار مهم و حیاتی محسوب می‌گردد.

وی متذکر شد: از جمله مهم‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح در دهه‌ی مبارک فجر امسال می‌توان به پروژه‌های تولید ۴۰ میلیون اصله نهال در نهالستان بزرگ منابع طبیعی کرج در راستای تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و همچنین افتتاح بوستان روستایی سلطان آباد شهرستان چهارباغ اشاره نمود.

کد خبر 5699286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha