۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۰۳

استاندار مازندران:

رسوب مرکبات در مازندران/ اطلس صنعتی تهیه شود

رسوب مرکبات در مازندران/ اطلس صنعتی تهیه شود

بابلسر- استاندار مازندران با اشاره به رسوب مرکبات در استان گفت: متاسفانه مرکبات را فله ای و غیراستاندارد تولید و صادر می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های صنعتی در مازندران با اشاره به افتتاح طرح‌های مختلفی همزمان با دهه فجر در استان و کشور اظهار داشت: دولت موضوع مولد سازی را در دستور کار قرار داد تا از این طریق برای سرمایه گذاری تأمین مالی کند.

وی با عنوان اینکه زیرساخت‌های استان برای سرمایه گذاری در استان باید تقویت شود، گفت: در مقاطعی در استان پنبه و کنف در استان تولید و در صنایع استان فرآوری می‌شد و متأسفانه باغات پنبه به مرکبات و غیره تبدیل شده است.

وی تولید غیراستاندارد مرکبات را سبب ضربه زدن به بازارهای هدف همسایه و عربی دانست و گفت: این مسئله سبب شده تا بازارهای کشورهای هدف در اختیار رقبا قرار گیرد و ما مرکبات را فله‌ای و سلیقه‌ای تولید می‌کنیم.

استاندار مازندران با اشاره به رسوب مرکبات در باغات استان گفت: رعایت زیرساخت‌ها و توجه به کیفیت در تولید مرکبات باید مورد توجه قرار گیرد و این درحالی که سه بندر در استان وجود دارد و باید زیرساخت‌ها برای صادرات از طریق دریا در بنادر منطقه فراهم شود.

حسینی پور با بیان اینکه اولین محموله مرکبات ظرف سه روز از طریق دریا و با کاهش ۵۰ درصدی هزینه‌های حمل ونقل به بازارهای مقصد صادر شده است، گفت: مولدسازی اراضی راکد از جمله نیازها به شمار می‌رود.

وی گفت: بخش‌ها و مجتمع‌های دولتی در استان وجود دارد که باید برای تحول در استان به بخش خصوصی واگذار شود و در حوزه صمت باید اطلس صنعتی استان مشخص شود.

وی با عنوان اینکه تهیه اطلس صنعتی سبب می‌شود تا نسبت به توسعه صنایع تبدیلی اقدام کنیم، گفت: زمانی برنج به صورت خام ارسال می‌شد ولی اکنون ۱۵ محصول از آن فرآوری می‌شود.

کد خبر 5699309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha