۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۱۷

بیانیه وزیرخارجه آمریکا پس از اعمال دور جدید تحریم علیه ایران

بیانیه وزیرخارجه آمریکا پس از اعمال دور جدید تحریم علیه ایران

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که واشنگتن یک شرکت اصلی تولید کننده پهپاد ایرانی را به دلیل عرضه ادعایی پهپاد به روسیه تحریم کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که این کشور یک شرکت سازنده عمده و اصلی پهپادهای ایرانی را تحریم کرده است.

بلینکن با تاکید بر نقش مهم این شرکت ایرانی در تولید پهپادها گفته است که تحریم این شرکت به دلیل عرضه پهپاد به روسیه در جریان جنگ اوکراین صورت گرفته است.

وزیر امور خارجه آمریکا در این ارتباط گفت: «ایالات متحده هشت فرد ایرانی مسئول را در شرکت پرآور پارس که یک شرکت ایرانی سازنده هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) برای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، مورد تحریم قرار داده است.»

بلینکن در ادامه بیانیه خود مدعی شد: «پهپادهای ایرانی برای استفاده در جنگ وحشیانه و بی‌نتیجه روسیه علیه اوکراین به روسیه منتقل می‌شوند.»

کشورهای غربی بارها ایران را متهم کرده اند که پهپادهای جنگی را برای استفاده در اوکراین به روسیه می‌دهد، هرچند مسکو و تهران این اتهامات را به شدت رد می‌کنند.

پیش از بیانیه وزیر خارجه آمریکا، وب سایت وزارت خزانه داری این کشور با انتشار بیانیه‌ای از اعمال دور جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران خبر داده بود. در این ارتباط ادعا شده است که این تحریم‌ها علیه افراد و نهادهای ایرانی و مرتبط با عدم اشاعه سلاح و همچنین برنامه مقابله با تروریسم صورت گرفته است.

وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار نام و نام خانوادگی، شماره ملی، جنسیت، شهر محل تولد، افراد مشمول تحریم را کسانی عنوان کرده با شرکت پراور پارس فعال در حوزه صنایع هوایی، پهپادی و پروازی مرتبط بوده اند.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا نام افراد تحت تحریم شامل محسن اسدی، محمد رضا محمدی، موسی محمدصادق حیدری، ابوالفضل ناظری، ابوالفضل صالح نژاد، حسین شمس آبادی، ابوالقاسم والاگوهر عنوان شده است.

براساس این بیانیه همچنین کشتی‌های IRIS DENA با نام مستعار دنا DENA به عنوان ناوچه با پرچم ایران، IRIS MAKRAN با نام مستعار آی آر آی ان اس مکران IRINS MAKRAN با پرچم ایران تحت تحریم قرار گرفته اند.

همچنین سردار علی رضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این بیانیه مشمول تحریم‌های ثانویه وزارت خزانه داری عنوان شده است.

اعلام تحریم‌های آمریکا علیه ایران موضوع جدیدی نیست و به طور متوسط در هر ماه وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار فهرستی از افراد و نهادهای ایرانی و یا مرتبط با ایران مدعی اعمال تحریم علیه ایران می‌شود.

این در حالی است که بسیاری از مقامات دولت آمریکا به شکست سیاست فشار حداکثری همراه با تحریم که در دوره ترامپ علیه ایران بکار گرفته شد، اذعان دارند، اما با وجود به اعتراف به این سیاست شکست خورده، همچنان از اعمال تحریم‌های پی در پی علیه ایران خبر می‌دهند.

کد خبر 5700015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      0 0
      کفتار خون آشام خوک صفت، ابر جنایتکار طول تاریخ بشر، ابر آدم کش خونخوار، ابر وحشی مجاز است هر جنایتی را با وحشی ترین روش ها به نام حقوق بشر انجام دهد
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      0 0
      اینها همه اش بهانه است برای اینکه دانشمندان ایرانی راتحریم علمی کنندتابقیه نیزیاازخیرهمکاری باکشوربگذرندویابروندآمریکابشوندپادوی پنتاگون!
    • خسرو IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      0 0
      ایران . آش نخورده و دهن سوخته
    • بابائی IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      0 0
      به دنبال اهدافی برای مقابله با روابط آمریکا و اسرائیل و مزدورانشان هستیم
    • اعتراض IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      0 0
      حمایت آمریکا جنایتکار از اقدامات خرابکارانه اسراییل جنایتکار در ایران برای آمریکایی ها جنایتکار و هم صهیونیست ها جنایتکار گران تمام خواهد شد وگران تمام می شود.
    • بابائی IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      0 0
      آمریکا و متحدانش و به همراه مزدورانشان و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی بیش از 999 هزار نفر مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه را در افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و یمن قتل عام کردند و همچنان نیز ادامه می دهند.
    • بابائی IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      0 0
      اسرائیل جنایتکار از سال 2011 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و به سرکردگی آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار انواع تسلیحات مورد نیاز داعش و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
    • بابائی IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      0 0
      آمریکا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات نخست‌وزیر رژیم کودک‌کُش سعودی سکوت نمی کرد آمریکا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات نخست‌وزیر رژیم کودک‌کُش صهیونیستی سکوت نمی کرد.
    • بابائی IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      0 0
      تروریست ها مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل از سال 2011 تاکنون در سوریه و عراق چه غلطی می کنند؟
    • کشورهای غربی باید منافقین را برای محاکمه به ایران IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      0 0
      کشورهای غربی باید منافقین را برای محاکمه به ایران تحویل دهند کشورهای غربی که خواهان بهبود روابط با ایران هستند باید منافقین را برای محاکه به ایران تحویل دهند. در حال حاضر از گروهک تروریستی منافقین تنها یک نام برای خودشان باقی مانده است.
    • بابائی IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      0 0
      آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدوانشان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند، وزارت خزانه داری آمریکا جنایتکار هم ایران را تحریم می کند شرم آور و تاسف بار است.
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      0 0
      متحد راهبردی ‎آمریکا و شریک ‎اروپا در غرب آسیا، رژیمی است که طبق آمار وزارت بهداشت ‎فلسطین، ۲۲۴ فلسطینی خاصه ۵۳ کودک را در سال ۲۰۲۲ به قتل رساند، ۱۰،۵۰۰ نفر را زخمی کرد و ۱۷۱ مرتبه امدادگران و آمبولانسهای آنها را هدف حمله قرار داد. ناقضان روزمره ‎حقوق‌بشر، مدعیان دروغین آن هستند.
    • بابائی IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      0 0
      همکاری نظامی ایران و روسیه 100 درصد فقط به خاطر کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکایی ها جنایتکار از کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، بحرین، اسرائیل و مزدورانشان بوده است.
    • بابائی IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      0 0
      جنایت‌های رژیم متجاوز صهیونیستی و مزدورانشان را بدون پاسخ نمی‌گذاریم! ما دیگر با خیانتکاران و جنایتکاران مذاکره و همکاری نمی کنیم
    • بابائی IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      0 0
      اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و امارات و ترکیه و اسرائیل و عربستان ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
    • بابائی IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      0 0
      دیگر هیچ کس در بحرین نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و مزدورانشان سرپوش گذارد.
    • بابائی IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      0 0
      همکاری بحرین جنایتکار با رژیم کودک کش صهیونیستی خیانت به مردم فلسطین و مسلمانان است
    • بابائی IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      0 0
      صهیونیست ها و تروریست ها 100 درصد فقط با حمایت و پشتیبانی آمریکا جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
    • بابائی IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      0 0
      همه گزینه‌های آمریکا و متحدانش علیه ایران شکست خورده است
    • بابائی IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      0 0
      آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون نقض حقوق بشر است و هم بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در جهان بوده است. اروپا جنایتکار از سال 1945 تاکنون نقض حقوق بشر است و هم بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در جهان بوده است.