۱۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۵۱

رئیس جمعیت هلال‌احمر خبر داد:

۹۵ اردوگاه اسکان اضطراری در خوی دایر شد/اسکان ۱۲۵هزار زلزله زده

۹۵ اردوگاه اسکان اضطراری در خوی دایر شد/اسکان ۱۲۵هزار زلزله زده

ارومیه - رئیس جمعیت هلال‌ احمر از برپایی ۹۵ اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق آسیب‌ دیده از زلزله خوی خبر داد و گفت: ۱۲۵ هزار زلزله ‌زده اسکان داده شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند در تشریح آخرین اقدامات انجام شده در خوی افزود: جمعیت هلال احمر برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان خوی تاکنون ۹۵ اردوگاه در مدارس و نقاط ایمن دایر کرده و ۱۲۵ هزار زلزله زده را با توزیع چادرها و اردوگاه‌ها، اسکان داده است.

رئیس جمیعت هلال احمر با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۱۰۰ امدادگر در شهرستان خوی، در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: با توجه به برودت هوا و مشکلات زلزله‌زدگان، تاکنون ۴۰ هزار و ۱۵۰ دستگاه چادر توزیع و برپا شده، ۱۲۰ هزار بسته غذایی، ۱۶۰ هزار و ۶۰۰ تخته پتو، ۴۷ هزار و ۴۵۰ تخته موکت و ۹۸۷۰ وسیله گرمایشی نیز توزیع شده است و همچنان عملیات امدادرسانی در خوی ادامه دارد.

هشتم بهمن ماه، در ساعت ۲۱:۴۴ زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در عمق ۷ کیلومتر در شهرستان خوی به وقوع پیوست که ۲ نقطه شهری و ۷۲ روستا را تحت تأثیر قرار داد و منازل بسیاری از مردم شهرستان خوی دچار آسیب ۲۰ تا ۸۰ درصدی شد. این زلزله تاکنون ۹۸ پس‌لرزه بالای ۲.۵ ریشتر داشته است.

کد خبر 5700328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha