۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۱۰

رئیس جنگل‌داری و جنگل‌کاری منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد:

دو میلیون اصله نهال در کهگیلویه و بویراحمد تولید و کشت می شود

دو میلیون اصله نهال در کهگیلویه و بویراحمد تولید و کشت می شود

یاسوج- رئیس جنگل‌داری و جنگل‌کاری منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال آینده بر اساس برنامه ریزی انجام شده دو میلیون اصله نهال در استان تولید و کشت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بهمنی نژاد ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: ۵۰ گونه درختی و درختچه‌ای در جنگل‌های استان وجود دارد و ۷۰ درصد جنگل‌های استان را، درخت بلوط پوشش می‌دهد.

وی بیان داشت: در سال گذشته، ۲۶ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط استان درگیر آفت برگ خوار بلوط شد.

بهمنی نژاد با بیان اینکه سالانه در کشور ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید و کاشته خواهد شد، گفت: باید در این اجرای این طرح مردمی از ظرفیت‌های سازمان‌ها، مردم، صنایع و شرکت‌ها استفاده شود و برای اجرای این طرح در استان، پیگیر جلب مشارکت‌های مردمی، شرکت‌ها و سازمان هستیم.

وی افزود: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، شرکت شهرک‌های صنعتی، و تعدادی نهادهای غیردولتی برای این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند که با آنها تفاهم نامه‌ای منعقد و به عنوان حامیان نهالستان‌های منابع طبیعی استان، معرفی شدند.

بهمنی نژاد اظهار داشت: برخی از نهال‌های مورد نیاز، در نهالستان‌های منابع طبیعی استان تولید می‌شود و مابقی نهال‌ها نیز به صورت مشارکتی با سایر بخش‌ها تولید می‌شود و گونه‌هایی نظیر «بلوط»، «بنه»، «زالزالک» و «بادام» که گونه‌های غالب هستند در مناطق جنگلی استفاده می‌شود.

وی افزود: گونه‌هایی که رشد سریع دارند، همانند صنوبر و اکالیپتوس، نیز به منظور اجرای طرح زراعت چوب و با هدف اقتصادی و کاهش فشار بهره برداری از عرصه‌های طبیعی، انجام می‌شود.

کد خبر 5702120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha