۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۵۲

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور:

عملیات آبرسانی به ۱۰ هزار نقطه از کشور در دست انجام است

عملیات آبرسانی به ۱۰ هزار نقطه از کشور در دست انجام است

زنجان- معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور گفت: هم اکنون در ۱۰ هزار نقطه از کشور عملیات آبرسانی در دست انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید آقازاده بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری که در ساختمان جدید شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد، گفت: تأسیسات آبرسانی اعم از خطوط انتقال، تولید، پمپاژ و مخازن از سال‌های گذشته ایجاد و از جنس‌های مختلف در خطوط انتقال و شبکه توزیع استفاده شده است که این امر باعث شده به ویژه در خطوط توزیع و انتقال آب فرسودگی زیادی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: در خطوط توزیع و انتقال که تأسیسات ایستگاه‌های پمپاژ، مخازن و چاه‌ها سالانه تعمیر، بازسازی و مرمت می‌شود فرسودگی زیادی نداریم.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، گفت: در دولت سیزدهم برای تحقق عدالت اجتماعی جهاد آبرسانی با اجرای ابر پروژه‌هایی در این حوزه عملیاتی شده که آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور در قالب محرومیت زدایی در دست اجرا است.

آقزاد زاده تاکید کرد: تخمین میزان فرسودگی شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال آب کشور با توجه به اینکه مدفون هستند، سخت است اما اعتبار مورد نیاز آن در برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب از محل منابع داخلی از طریق منابع داخلی شرکت آب‌ و فاضلاب تأمین می‌شود.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای استفاده از تکنولوژی جدید برای جلوگیری از هدررفت آب در شبکه‌های توزیع و انتقال آب کشور تاکید کرد و گفت: در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان یک تفاهم‌نامه با بنیاد برکت در بحث آب در دست تهیه بود و طبق شعار سال اصلاح الگوی مصرف با انجام مطالعات فراوان توسط اساتید، سه مقوله آموزش، مسائل فنی و قانون برای مدیریت مصرف بیان شد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، ابراز داشت: شرکت مهندسی آب‌ و فاضلاب کشور در بحث آب شرب و چاه‌های ژرف با شرکت‌های دانش‌بنیان وارد مذاکره شده است و این شرکت از همه شرکت‌های دانش‎‌بنیان کشور که در حوزه آب فعالیت می‌کنند، استقبال کرده و آماده همکاری است.

آقازاده افزود: هم اکنون در ۱۰ هزار نقطه از کشور عملیات آبرسانی در دست انجام است و حجم این اقدامات به اندازه‌ای است که کارخانه‌های تولید لوله پلی اتیلن و پتروشیمی‌های تولید مواد اولیه، جوابگوی نیاز ما نبوده و از طریق وزارت دفاع مواد مورد نیاز خود را وارد کرده‌ایم.

وی ادامه داد: برای گذر از بحران تنش آبی در تابستان سال ۱۴۰۲ با پیش بینی‌های انجام شده، دستور تعریف طرح‌های اضطراری داده شده است که در چهار برنامه زمانبندی این طرح‌ها اجرا می‌شود که در این قالب ۸۷ پروژه در کل کشور تعریف شده است و ۸۰ پروژه نیز در شرکت‌های آب منطقه‌ای اجرا خواهد شد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، گفت: همچنین پروژه‌های ویژه ای که در دولت سیزدهم باید تکمیل شود، شناسایی شده است که در حوزه آب و فاضلاب ۱۵۴ پروژه مهم را شامل می‌شود که تعهدات مربوط به امسال تا پایان سال به طور ۱۰۰ درصد محقق خواهد شد.

آقازاده گفت: میزان انشعاب غیرمجاز شهری، ۴۰۰ هزار فقره و ۳۶۰ هزار فقره نیز روستایی و مصرف غیرمجاز سالانه نیز حدود ۴۰۰ میلیون متر مکعب در کشور داریم.

کد خبر 5702182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha