۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۵۱

وحیدی در حاشیه هیئت دولت:

توسعه پیمان‌های پولی دوجانبه منجر به تضعیف دلار می‌شود

توسعه پیمان‌های پولی دوجانبه منجر به تضعیف دلار می‌شود

وزیر کشور گفت: اگر ما پیمان های پولی دوجانبه خود را توسعه دهیم و بتوانیم ارزهای دیگر را وارد معاملات خود کنیم، موجب تضعیف دلار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر احمد وحیدی در حاشیه نشست امروز هیئت دولت اظهار داشت: یکی از ارکان قدرت آمریکا، دلار است و زمانی که دلار در بین کشورهای مختلف به عنوان ارز رایج درآمده و درصد زیادی از ذخایر بانک‌ها با دلار است، خود به خود کمک کردیم که دلار بر قدرت سلطه گری آمریکا تأثیر بگذارد.

وی بیان کرد: زمانی دلار سقوط می‌کند که کشورها دلار را از تبادلات خود خارج کنند و با ارزهای دیگر تعامل داشته باشند و این اقدام باعث می‌شود قدرت امپراطوری آمریکا کاهش پیدا کند.

وزیر کشور تصریح کرد: اگر ما پیمان‌های پولی دوجانبه خود را توسعه دهیم و بتوانیم ارزهای دیگر را وارد معاملات خود کنیم، موجب تضعیف دلار خواهد شد. دلار به صورت غیرواقعی در دنیا چاپ شده و اقتدار اقتصادی برای آمریکا به وجود آورده است.

وحیدی بیان کرد: کشورهای مختلف و به ویژه کشورهای مطرح دنیا که می‌خواهند سیاست‌های مستقل داشته باشند باید دست به دست هم دهند و با هم همراهی و هماهنگی کنند تا بتوانند ارزهای دیگر را در تعاملات خود مورد توجه قرار دهند. باشگاه تحریمی‌ها باید ارزهای دیگر را مبنای معاملات خود قرار دهند و این موضوع منجر به تضعیف دلار خواهد شد البته این موضوع نیازمند عزم جدی است و کشورهایی که از سیاست‌های استعماری آمریکا ضربه دیدند، باید این تصمیم را اتخاذ کنند.

کد خبر 5703968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محموددلارکوب IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      1 1
      بنام خدا تنها راه نجات اقتصاد ایران اخراج دلاراز چرخه اقتصاد ایران است خود دولت باید ارزهایش را به ارزهای دیگر تبدیل واز قبول دلار ومعامله با دنیا با دلارخودداری کندبعد باید پول ملی را تقویت کند معاملات را پایاپای وارز منطقه ای با کمک چین روسیه وهند راه اندازی کندوهرچه زودتر دالان راه شیری از چین تا
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      0 1
      ارز منطقه ای بنام آسیاریال راه اندازی کنید.
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      0 0
      کاش دو واحد اقتصاد میخواندید و بعد نظر کارشناسی در رابطه با دلار میدادید ، مگر نگفتید که عضو شانگهای بشویم ، عضو بریکس بشویم ، به سیستم بانکی روسیه متصل بشویم و ... قیمت دلار از ۲۴ هزار تومان به نصف میرسد ، چه شد آن همه وعده ، وقتی هیچ چیز سر جایش نیست همین میشود که دلار میشود ۴۵ هزار تومان!