۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۰۱

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان:

تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی در استان زنجان ۵درصد رشد دارد

تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی در استان زنجان ۵درصد رشد دارد

زنجان-مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان از افزایش ۵ درصدی مستمری‌بگیران خبر داد و گفت: مجموع مستمری‌بگیران استان ۱۰۰ هزار و ۹۷ نفر است و سازمان تلاش دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود عزیزخانی، ظهر پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی در راستای ارائه خدمات فراگیر جامعه تلاش دارد چتر بیمه‌ای خود را در شاخه‌های بیمه‌ای و درمانی توسعه دهد.

وی به اشاره به اینکه پوشش بیمه زنان خانه‌دار و دانشجویی از اهداف اصلی سازمان است، ابراز کرد: تا پایان آبان‌ماه در بخش زنان خانه‌دار ۸ هزار و ۳۳۴ نفر از بانوان استان و در بخش دانشجویی ۷۵۰ نفر بیمه شدند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه رقم بیمه بیکاری ۴ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: شرایط اقتصادی قدرت تاب‌آوری واحدهای کارگاهی و صنعتی کوچک را پایین آورده و همین امر موجب افزایش بیمه بیکاری شده است و تعداد آن از ۲ هزار و ۳۵۵ نفر به ۲ هزار و ۴۵۰ نفر رسیده است.

وی از افزایش ۵ درصدی مستمری‌بگیران خبر داد و گفت: مجموع مستمری‌بگیران استان ۱۰۰ هزار و ۹۷ نفر است و سازمان تلاش دارد در حوزه درمانی و بیمه‌ای به نحو احسن خدمات لازم را ارائه دهد.

عزیزخانی استقراض انباشته بانک‌ها بابت پرداخت بدهی‌ها را یکی از چالش‌ها در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم برشمرد و افزود: در حال حاضر ۹۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت از طریق اقدامات مختلف از جمله تهاتر به سازمان تامین اجتماعی برگردانده شده است.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین تسویه نظام بانکی به یک بانک مرتبط با نیز انجام شده است، بیان کرد: ۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی سازمان تامین اجتماعی به بانک‌ها پرداخت شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان یادآور شد: ۵۰ هزار مرکز درمانی، پزشکی، داروخانه و سایر موارد در سطح کشور طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی است و تا پایان آبان ماه بیش از ۹۰ درصد بدهی سازمان به مراکز دولتی و خصوصی تسویه شده و بقیه تا پایان سال تسویه می‌شود.

وی در مورد درمان زوج‌های نابارور عنوان کرد: در سطح کشور ۲۰۰ میلیارد تومان برای ۲۰ هزار پرونده هزینه شده و برای بیماران اوتیسم خدمات رایگان تعریف شده است.

عزیزخانی با اشاره به اینکه در راستای پوشش بیمه‌ای برای آحاد جامعه یک میلیون نفر به سبد بیمه‌ای اضافه شده است، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی تلاش دارد تا از بازنشستگی پیش از موعد جلوگیری و آن را بهینه‌سازی کند.

وی با بیان اینکه دولت بزرگترین بدهکار به تامین است، اظهار کرد: در خصوص حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی نیز ۸۱۰ مورد تقسیط بدهی انجام شده و بیش از ۷۷ میلیارد تومان در قالب تسهیلات اعطا شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان بدهی واحد تولید کننده روغن نباتی در سطح کشور را ۱۵ میلیارد تومان برشمرد و گفت: این بدهی برای استان زنجان بیش از ۹ میلیارد تومان است.

کد خبر 5704914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha