۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۳۰

پسکوف: آلمان، انگلیس و فرانسه آشکارا در جنگ اوکراین مشارکت دارند

پسکوف: آلمان، انگلیس و فرانسه آشکارا در جنگ اوکراین مشارکت دارند

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که برخی کشورهای اروپایی به تدریج مداخله خود در جنگ اوکراین را آشکار می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که برخی کشورها امکان نقش داشتن در انفجارهای خطوط لوله گازی نورد استریم را دارند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز پنج شنبه و در واکنش به گزارشهای روز گذشته درباره نقش مستقیم آمریکا در انفجارهای نورد استریم، گفت که موضوع انفجار نورد استریم نباید بدون تحقیق رها شود، زیرا در این صورت ممکن است دوباره این اتفاق رخ دهد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که کشورهای زیادی در جهان نیستند که بتوانند چنین اقدامات خرابکارانه ای را انجام دهند. با این حال، روسیه اجازه تحقیق در این باره را ندارد.

پسکوف، با اشاره به سفر رئیس جمهور اوکراین به برخی کشورهای اروپایی و ادامه مداخله نظامی این کشورها در جنگ اوکراین، افزود مرز میان دخالت غیرمستقیم و مستقیم انگلیس، فرانسه و آلمان در درگیری در اوکراین به تدریج در حال از بین رفتن است.

پیش از این «سیمور هرش» روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر در اظهاراتی فاش کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بعد از بیش از ۹ ماه بحث و بررسی بسیار محرمانه در شورای امنیت ملی این کشور، دستور خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم یک و دو روسیه را صادر کرد.

در افشاگری این روزنامه نگار آمده است که غواصان آمریکایی در تابستان سال ۲۰۲۲ و تحت پوشش رزمایش‌های ناتو مواد منفجره را در خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲ کار گذاشته‌اند. سپس این مواد منفجره توسط نروژی‌ها در عملیات خرابکاری عمدی منفجر شدند.

کد خبر 5705088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      0 0
      چقدر این کشورهای اروپایی ساده لوح هستند که دست نقشه آمریکا عمدا و آگاهانه فریبکارانه با نقشه اروپا متحدان خودش رو انداخته در زمین بازی در مقابل روسیه برای اینکه اروپا در این جنگ در اوکراین همه طرف ها ضعیف شوند در حقیقت قصد آمریکا و لابی های صهیونیستی آمریکایی نه تنها روسیه بلکه خود اروپا هم هست .