۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۱۲

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور:

دپارتمان آموزش معدن کشور در نهبندان افتتاح و تجهیز شد

دپارتمان آموزش معدن کشور در نهبندان افتتاح و تجهیز شد

بیرجند- رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور با اشاره به افتتاح دپارتمان آموزش معدن کشور در نهبندان گفت: بیش از ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات برای این دپارتمان در نهبندان گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین حسینی نیا عصر پنج شنبه در شورای اداری خراسان با بیان اینکه تأکید ما بر روی رشته معدن است، اظهار کرد: در همین راستا دپارتمان آموزش معدن کشور در نهبندان افتتاح شد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بیش از ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات برای این دپارتمان در نهبندان گذاشته‌ایم و در ۲۰ رشته شغلی هم آموزش ارائه می‌شود.

حسینی نیا اظهار کرد: موضوع مهارت یکی از ابرپروژه های ملی است و نهضت ملی مهارت، در گام دوم انقلاب محور برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌باشد.

وی افزود: خراسان‌جنوبی را با وجود زیرساخت‌های خوب فنی و حرفه‌ای به عنوان استان هدف قرار دادیم و تلاش می‌کنیم با تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای چتر آموزش فنی و حرفه‌ای را در این استان گسترش دهیم.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه تأکید ما بر روی رشته معدن است و در همین راستا دپارتمان آموزش معدن کشور در نهبندان افتتاح شد، گفت: بیش از ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات برای این دپارتمان در نهبندان گذاشته و آموزش‌ها هم در ۲۰ رشته شغلی ارائه خواهد شد.

حسینی نیا با بیان اینکه با توجه به ظرفیت ایجاد شده، مربیان صنعت و معدن کشور در نهبندان باید آموزش بینند، ادامه داد: تاکنون بیش از ۲۱ هزار و ۵۰۳ نفر دوره مهارت آموزی تاکنون برگزار شده است.

وی یادآور شد: مهارت سر حلقه سعادت جوانان است اما باید اصناف و خیرین و همه دستگاه‌ها پای کار این موضوع مهم بیایند.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه در کلان شهری چون تهران تنها هفت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای وجود دارد، گفت: اما در خراسان جنوبی ۱۹ مرکز فنی و حرفه‌ای فعال داریم که نشان از زیر ساخت‌های خوب استان در بحث مهارت آموزی است.

کد خبر 5705207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha