۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۵۶

خلیفه کل ارامنه آذربایجان:

انقلاب اسلامی بستر همزیستی متعامل میان ادیان و اقوام است

انقلاب اسلامی بستر همزیستی متعامل میان ادیان و اقوام است

ارومیه - خلیفه کل ارامنه آذربایجان گفت: انقلاب اسلامی بستر تبلور احترام و تعامل میان ادیان الهی مختلف است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسقف اعظم، گریگور چیفتچیان روز جمعه در مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای ارامنه آذربایجان اظهار کرد: انقلاب اسلامی حق تعیین سرنوشت برای مردم و احترام متقابل میان پیروان ادیان و اقوام مختلف را متبلور ساخته است.

وی ادامه داد: در شرایط حساس و بحرانی جهان امروز که با انواع دسیسه‌ها و تحریم‌های ظالمانه دشمنان مواجه هستیم، برگزاری مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران معنی و مفهوم بسیار ژرفی را دارا است.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان افزود: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نشأت گرفته از تعالیم دینی است و این تعالیم دینی است که می‌تواند راه حل بحران‌های جهان امروز باشد.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی این میهن آزاد شد و این آزادی و سرافرازی شامل حال تمام اقشار جامعه، چه مسلمان و چه مسیحی و با هر گویش و سلیقه‌ای شامل شد و هر شخصی که خود را شهروند ایران بداند از برکات این انقلاب شکوهمند بهره مند شده است.

علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: زنده نگه داشتن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، آن هم بعد از گذشت چهل و چهار سال، مشت محکمی بر دهان دشمنان این نظام است.

وی افزود: آذربایجان غربی از ادیان و مذاهب مختلف تشکیل شده که به کوری چشم دشمنان و بدون هیچ مشکلی در کنار یکدیگر و به صورت متحد و یکپارچه زندگی مسالمت آمیزی دارند.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدای ارامنه آذربایجان غربی تجلیل شد.

کد خبر 5705696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha