۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۴:۴۸

حشد شعبی عراق:

فشار آمریکا برای وقفه در کمک رسانی ما به مردم سوریه تاثیری ندارد

فشار آمریکا برای وقفه در کمک رسانی ما به مردم سوریه تاثیری ندارد

یک فرمانده حشد شعبی عراق تاکید کرد که فشارهای آمریکا برای ایجاد وقفه در کمک رسانی این نیروها به مردم و زلزله زدگان سوری تاثیری نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، قاسم مصلح فرمانده عملیات الانبار در حشد شعبی عراق گفت که این نیروها در کمک رسانی به زلزله زدگان سوریه پیشگام بودند.

بر اساس این گزارش، مصلح تاکید کرد که هماهنگی کاملی با دولت سوریه برای رساندن کمک‌ها به مردم سوریه وجود دارد.

این فرمانده حشد شعبی افزود: دستگاه‌ها و ماشین آلات سنگین حشد شعبی به منظور کمک به آواربرداری به سوریه اعزام شدند. حشد شعبی تأمین امنیت تمام کاروان‌های کمک رسانی را که از عراق به سمت سوریه حرکت می‌کنند برعهده دارد.

مصلح تصریح کرد: ایالات متحده به بهانه انجام عملیات نظامی از سوی نیروهایش، در ورود یکی از کاروان‌های کمک رسانی حشد شعبی به سوریه تأخیر ایجاد کرد.

این فرمانده حشد شعبی در عین حال گفت که فشارهای آمریکا برای وقفه در کمک رسانی به مردم سوریه تأثیری در تلاش‌های آنها نخواهد داشت.

این در حالی است که حشد شعبی عراق با صدور بیانیه‌ای اقدامات خود برای کمک به زلزله دگان سوری را تشریح کرد.

سازمان حشد شعبی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به اقدامات فوری بشردوستانه و در راستای دستورات دولت عراق برای ایستادن در کنار سوریه، کمپین حشد شعبی تحت نظارت فالح الفیاض رئیس این سازمان، برای امداد رسانی به آسیب دیدگان از زلزله‌ای سوریه آغاز شد.

در این بیانیه آمده است: حشد شعبی تلاش‌های خود را برای کمک به مقابله با آثار زلزله ویرانگر از طریق عملیات امداد، جستجو و نجات در زیر آوار ساختمان‌های فروریخته و تلاش‌های مرتبط در زمینه کمک‌های اولیه توسط گردان‌ها و بیمارستان‌های صحرایی بسیج کرده است.

سازمان حشد شعبی عراق در بیانیه خود آورده است: واحدهای مهندسی، خدماتی، پزشکی، لجستیک و تیم‌های تخصصی امداد و نجات وارد خاک سوریه شدند و به سمت شهر آسیب دیده حلب در حرکتند. تیمی از کارشناسان، برای ارزیابی نیازها و ارائه کمک در تمام اشکال، این کمپین را همراهی می‌کنند.

حشد شعبی ادامه داد: تلاش‌های مستمر توسط مقامات رسمی مربوطه میان دو کشور، هماهنگ شده و تا پایان وضعیت اضطراری ادامه خواهد داشت.

وزیر بهداشت سوریه خواستار رفع تحریم‌های یکجانبه علیه مردم این کشور در میانه بحران ناشی از زلزله مرگبار اخیر شد.

«حسن محمد الغباش» وزیر بهداشت سوریه امروز پنج شنبه اعلام کرد خواستار رفع محاصره و تحریم‌های غرب علیه دولت و مردم سوریه است.

گفتنی است در جریان زمین لرزه ۷.۸ ریشتری که ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه گذشته به وقوع پیوست خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها در مناطق گسترده‌ای از سوریه و ترکیه وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند.

این زمین لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان به ثبت رسید.

در پی این زلزله، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه نشستی اضطراری با حضور اعضای کابینه، برای بررسی خسارات جانی و مالی وارده به کشور و اتخاذ تدابیر لازم در خصوص آن برگزار کرد.

کد خبر 5706171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha