۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۴۱

استاندار خراسان جنوبی خبر داد؛

اختصاص ۳۹۹ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به خراسان جنوبی

اختصاص ۳۹۹ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به خراسان جنوبی

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: ۳۹۹ میلیارد تومان اعتبار طی یک سال و نیم گذشته برای آبرسانی روستاهای خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت عصر شنبه در دیدار معاون پارلمانی رئیس جمهور با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: خدا را شاکریم که در کشوری زندگی می‌کنیم که در رأس آن رهبری حکیم، باهوش و مسلط بر امورات منطقه و جهان اسلام وجود دارد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه بابت بهترین مردم نیز خداوند را شاکر هستیم، بیان کرد: ۲۲ بهمن سال جاری مظهر اقتدار نظام، یکپارچگی، وحدت مردم و در واقع نشان قدرت نرم جمهوری اسلامی بود.

برآوردها از حضور مردم خراسان جنوبی در راهپیمایی

قناعت با اشاره به اینکه برآوردهای اولیه نشان از حضور ۷۵ هزار نفری مردم تنها در شهر بیرجند بود، ادامه داد: البته این آمارها ممکن است در بررسی‌های بعدی افزایش نیز داشته باشد.

وی در زمینه پروژه‌های افتتاح شده در دهه فجر سال جاری نیز گفت: در دهه فجر سال جاری هزار و ۲۵۲ پروژه با اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۴۳۲ میلیارد تومان در خراسان جنوبی افتتاح و یا کلنگ زنی شد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: از این هزار و ۲۵۲ پروژه تعداد هزار و ۱۱۶ پروژه افتتاح و بقیه آن کلنگ زنی شده است.

قناعت با بیان اینکه در ایام سالگرد پیروزی انقلاب ۸۵۰ عنوان برنامه فرهنگی با ۱۷ هزار ریز برنامه در خراسان جنوبی برگزار شد، بیان کرد: در طول دولت سیزدهم ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان در استان به بهره برداری رسیده است.

اتفاقات شیرین از آبرسانی روستایی

وی افزود: ۳۷۰ روستای خراسان جنوبی به صورت تانکر آبرسانی می‌شود و از این جهت با هماهنگی قرارگاه امام حسن (ع) اتفاقات خوبی را در زمینه آبرسانی روستایی رقم زده‌ایم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ۳۹۹ میلیارد تومان برای آبرسانی روستاهای خراسان جنوبی در طول ۱۳-۱۴ ماه گذشته اختصاص یافته است.

قناعت با اشاره به اینکه ۱۰۰ روستای خراسان جنوبی نیز در این مدت از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شدند، ادامه داد: ۶۴۲ طرح هادی روستایی در خراسان جنوبی اجرایی شده است که از این تعداد ۲۹۰ مورد در دوران خدمت دولت سیزدهم بوده است.

برخی از پروژه‌های افتتاحی در دهه فجر

وی گفت: افتتاح ۹ گلخانه در شهرستان خوسف، آغاز عملیات اجرایی محور منصور آباد به مرک و آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در فردوس از مهمترین پروژه‌های افتتاحی در خراسان جنوبی بوده است.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: ۸۵۰ کیلومتر باند دوم در خراسان جنوبی داریم که ۱۰۳ کیلومتر آن در دولت سیزدهم به نتیجه رسیده است.

قناعت با بیان اینکه تعهد اشتغال خراسان جنوبی برای سال جاری ۱۰ هزار فرصت شغلی بوده است، گفت: تاکنون ۱۳۰ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است که نشان از محقق شدن ۱۲۵ درصدی این تعهد است.

کد خبر 5706954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha