۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۴۸

جاستین ترودو:

اشیاء پرنده سرنگون‌شده در کانادا و آمریکا، با هم ارتباط دارند

اشیاء پرنده سرنگون‌شده در کانادا و آمریکا، با هم ارتباط دارند

نخست وزیر کانادا می‌گوید که چهار شی‌ء پرنده که طی روزهای اخیر در آمریکا و کانادا سرنگون شده‌اند، به نحوی با یکدیگر در ارتباط هستند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا با اشاره به چهار شی‌ء پرنده‌ای که طی یک هفته اخیر بر فراز آمریکا و کانادا در پرواز بوده و با موشک سرنگون شده‌اند، مدعی شد که این اشیاء مرموز با نوعی الگو با یکدیگر در ارتباط هستند!

ترودو درباره این موضوع گفت: واضح است که نوعی الگو بین آنها وجود دارد و به همین دلیل طی هفته گذشته تا این حد به بررسی آنها مشغول بوده و کنجکاوی و توجه‌مان را برانگیخته است.

پس از شناسایی یک بالون چینی بر فراز آمریکا و سرنگون شدن آن در چهارم فوریه در ساحل کارولینای جنوبی، مقامات آمریکایی و کانادایی برای توضیح منشاء این اشیاء پرنده، تقلای زیادی کرده‌اند. البته چین مسئولیت نخستین مورد را پذیرفت اما تاکید کرد که این بالون به‌رغم ادعای آمریکا، جاسوسی نبوده و صرفاً جنبه غیرنظامی و تحقیقاتی داشته است.

چین علاوه بر این واشنگتن را به ارسال چندین بالون به آسمان پکن متهم و اعلام کرده که آمریکا تنها از سال ۲۰۲۲ تاکنون، بیش از ۱۰ بار به حریم هوایی چین تجاوز کرده است.

کد خبر 5709446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha