۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۵۶

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

استانداردهای بین المللی تولید بذر در مغان رعایت می‌شود

استانداردهای بین المللی تولید بذر در مغان رعایت می‌شود

پارس آباد - معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر تمامی استانداردهای بین المللی تولید بذر در منطقه مغان رعایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهاجر ظهر سه شنبه در بازدید از نحوه پروسس بذر ذرت در واحدهای تولیدی و کشاورزی شمال استان اردبیل اظهار کرد: اردبیل بزرگترین تولید کننده بذر ذرت در کشور است و دشت مغان در استان اردبیل به عنوان قطب تولید بذر ذرت معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه در رقم ۷۰۴ بالغ بر ۸۵ درصد بذر مورد نیاز کشور در اردبیل تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: دشت مغان یکی از بزرگترین تولید کنندگان بذور محصولات زراعی برای کشور محسوب می‌شود و کشاورزان این منطقه می‌توانند نیاز کشور در تأمین بذر را تأمین کنند.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی افزود: خوشبختانه استانداردهای بین‌المللی در تولید بذر در این منطقه به خوبی رعایت می‌شود و از سال گذشته صادرات بذر ذرت به کشورهای مختلف شروع شده و در حال حاضر نیز ادامه دارد.

مهاجر ادامه داد: تولید بذر مورد نیاز محصولات زارعی در دنیا یک مساله مهم و راهبردی بوده و برای کشور ما اهمیت مضاعف دارد چرا که در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده نقش مهمی دارد.

وی سیاست‌های وزارتخانه در راستای حمایت از طرح‌ها و ایده‌های دانش بنیان و فناور را که سبب افزایش تولید می‌شود، یادآور شد و بیان کرد: کشاورزی دانش بنیان در راستای افزایش تولید و تأمین امنیت غذایی نقش به سزایی دارد و در این راستا از طرح‌هایی که منجر به افزایش تولید شود حمایت می‌کنیم.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی از تلاش دولت و وزارتخانه در پرداخت مطالبات پنبه کاران مغان خبر داد و گفت: با پیگیری مجدانه در وزارت جهاد کشاورزی به زودی مطالبات معوقه پنبه کاران پرداخت خواهد شد.

مهاجر تصریح کرد: دشت مغان و واحدهای تولیدی این منطقه ۱۰۰ درصد بذور چغندر قند و سورگوم مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند.

کد خبر 5709520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha