۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۳۹

پس از نشست وزرای دفاع ناتو؛

استولتنبرگ: فنلاند و سوئد باید تا پاییز به ناتو بپیوندند

استولتنبرگ: فنلاند و سوئد باید تا پاییز به ناتو بپیوندند

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی امروز پس از نشست وزرای دفاع ناتو در نشستی مطبوعاتی با تکرار مواضع خصمانه ضدچینی این سازمان نظامی اعلام کرد: فنلاند و سوئد باید تا پاییز به ناتو بپیوندند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: فنلاند و سوئد باید تا پاییز (سال جاری میلادی) به ناتو بپیوندند، آنها تمام پیش شرط های ترکیه را انجام داده اند.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی پس از نشست وزرای دفاع ناتو در نشستی مطبوعاتی ادامه داد: وزرای دفاع ناتو تصمیم گرفتند تا امنیت زیرساخت های زیر آبی خود در ارتباط با خرابکاری در پروژه نورد استریم را تقویت کنند... وزرای دفاع ناتو با گسترش کمک های نظامی به گرجستان و مولداوی موافقت کردند.

«ینس استولتنبرگ» در ادامه اضافه کرد: وزرا موافقت کردند تا به طور فشرده با مجتمع های نظامی- صنعتی برای افزایش تولید مهمات همکاری کنند. کشورهای ناتو در حال حاضر افزایش تولید گلوله های توپخانه 155 میلی متری برای اوکراین را به عنوان اولویت آغاز کرده اند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: وزرای دفاع ناتو مفهوم جدیدی را برای برنامه ریزی نظامی این ائتلاف تصویب کردند که تهدیدات چین را در نظر می گیرد.

کد خبر 5710596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha