۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۱۵

وزیر بهداشت در قم:

ایران اسلامی امروز رهبری سلامت در منطقه را عهده دار است

ایران اسلامی امروز رهبری سلامت در منطقه را عهده دار است

قم- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون ۶۸ دانشگاه علوم پزشکی در کشور مشغول به فعالیت هستند و ایران اسلامی امروز رهبری سلامت در منطقه را عهده دار است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی عصر چهارشنبه در دهمین همایش ملی قرآن عترت و سلامت با رویکرد بین المللی که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی استان قم برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: پیشرفت‌های کشور در طی ۴۴ سال پس از پیروزی انقلاب در بخش‌های مختلف به خصوص در حوزه بهداشت و سلامت بسیار قابل توجه بوده که در مقایسه با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

عین اللهی گفت: کشور ما قبل از انقلاب اسلامی به دلیل وابستگی به غرب شرایط خوبی در بخش سلامت نداشت و پیشرفتی در عرصه سلامت وجود نداشتیم اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و با ادغام مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اتفاقات خوبی در زمینه جهش‌های علمی در عرصه سلامت رخ داد و به همت متخصصان و دانشمندان توانستیم اقلام مورد نیاز بخش بهداشت و درمان را در کشور تولید و تأمین کنیم.

وی عنوان داشت: هم اکنون ۶۸ دانشگاه علوم پزشکی در کشور مشغول به فعالیت هستند و ایران اسلامی امروز رهبری سلامت در منطقه را عهده دار است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: شاخص‌های سلامت در ایران در مقایسه با کشورهای مختلف از جمله همسایگان با فاصله بسیار زیادی در رتبه‌های بالا قرار دارد و ما در حوزه نیروی انسانی وضعیت خوبی داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دوران دفاع مقدس از سویی جامعه پزشکی ابراز داشت: در دوران دفاع مقدس جامعه پزشکی با حضور در میدان نبرد خوش درخشید و در بیمارستان‌های صحرایی و مناطق عملیاتی شبانه روز مشغول به کار بودند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دوران کرونا نیز شاهد بودیم که جامعه پزشکی و کادر درمان ما با معنویت روحیه بالا به بیماران کرونایی خدمت رسانی می‌کردند.

وی افزود: تلاش پزشکان و کادر درمان موجب شد تا طی ۵ ماه گذشته شاهد آن باشیم که فوتی‌های کرونا زیر ۱۰ نفر باشد و در چند ما نیز شمار فوتی‌ها به صفر رسید.

عین اللهی ابراز داشت: دولت سیزدهم در عرصه بهداشت و درمان عدالت و تعالی حوزه بهداشت را دنبال می‌کند تا در زمینه سخت افزار و نرم افزار نیز باید توجه لازم را داشته باشیم و در این زمینه نیازمند کمک علما و خیرین هستیم.

وزیر بهداشت افزود: وزارت بهداشت و درمان آماده همکاری با نهاد حوزه علیه و جامعه المصطفی در راستای ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی و دینی با محوریت سلامت در کشور است.

کد خبر 5710695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha