۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۳۳

مدیرکل استاندارد کرمانشاه خبر داد؛

صدور ۹ گواهینامه تائیدیه موتورخانه در اداره‌کل استاندارد کرمانشاه

صدور ۹ گواهینامه تائیدیه موتورخانه در اداره‌کل استاندارد کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل استاندارد کرمانشاه از صدور ۹ گواهینامه تائیدیه موتورخانه در اداره‌کل استاندارد کرمانشاه خبر داد.

مهدی حسین پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سامانه معاینه فنی موتورخانه‌ها با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد ایران در راستای ماده ۱۷ قانون هوای پاک راه اندازی شد.

وی افزود: اهمیت موضوع مدیریت مصرف انرژی علاوه بر حفظ و صیانت از ذخایر ملی و در نتیجه سالم سازی و حفظ محیط زیست، کاهش سهم هزینه‌های انرژی در قیمت تمام شده محصول را نیز به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل استاندارد کرمانشاه تصریح کرد: تاکنون ۹ گواهینامه تائیدیه موتورخانه در اداره کل استاندارد استان کرمانشاه صادر شده است.

حسین پور بیان کرد: مطابق ماده ۱۷ قانون هوای پاک تمامی بهره برداران منابع ثابت آلوده کننده هوا ملزم به رعایت حدود مجاز انتشار آلاینده‌ها در موتورخانه‌ها و سامانه‌های احتراقی خود هستند.

وی ادامه داد: همچنین این مراکز مکلفند با اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از انتشار آلاینده‌ها در هوای آزاد از سوخت مناسب (ترجیحاً گاز شهری) استفاده کنند و ملزم به انجام معاینه فنی سالانه سامانه موتورخانه و سامانه‌های احتراقی توسط شرکت‌های تأیید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران مطابق با حدود مجاز انتشار آلاینده‌ها است.

کد خبر 5711319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha