۲۸ مهر ۱۳۸۶، ۸:۲۷

رئیس اسقفهای ارتدکس قدس: تعرض به مسجدالاقصی دشمنی با مسلمانان و مسیحیان است

رئیس اسقفهای ارتدکس قدس: تعرض به مسجدالاقصی دشمنی با مسلمانان و مسیحیان است

رئیس اسقفهای ارتدکس قدس هتک‌حرمت به مسجدالاقصی را تعرض به مقدسات دینی و قانون بین‌المللی خواند و گفت: تعرض به مسجدالاقصی دشمنی با همه مسلمانان و مسیحیان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسلامیک نیوز، مطران عطاء الله حنا رئیس اسقفهای ارتدکس قدس با محکوم کردن از سرگیری حفاریهای رژیم اشغالگر اسرائیل، با صدور بیانیه ای هتک حرمت به مسجدالاقصی را هتک حرمت مقدسات دینی و قانون بین المللی خواند.

وی با اشاره به اینکه تعرض به مسجدالاقصی دشمنی با همه مسلمانان، مسیحیان، شهر مقدس و تاریخی قدس است، اظهار داشت: از آنجایی که قدس برای مسلمانان و مسیحیان مقدس است، باید از آن دفاع و حمایت کنیم .

عطاء الله حنا در ادامه اقدامات نژادپرستانه رژیم اشغالگر اسرائیل را محکوم کرد و گفت: این شیوه از زمان اشغال قدس تاکنون متوقف نشده است. اقدامات اسرائیل به منظور جدا کردن از نوار غربی زندگی همه شهروندان فلسطینی را در گروی رژیم اشغالگر اسرائیل قرار می‌دهد .

رئیس اسقفهای ارتدکس از همه مردم جهان خواست تعرضات اسرائیل را متوقف و در شکستن حصار از ملت فلسطین تشریک مساعی کنند.

وی همچنین از همه فرهیختگان، اندیشمندان و شخصیتهای برجسته دینی فلسطین خواست تا با مشارکت در همایش جهانی "به خاطر قدس" که 25 تا 27 آبان ماه در استانبول برگزار می شود، حمایت خود را از این شهر تاریخی و مکان مقدس مسلمانان و مسیحیان اعلام کنند.   

کد خبر 571140

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha