۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۰۴

در همایش بین‌المللی بعثت و بیداری اسلامی مطرح شد؛

شیعه و سنی باید در کنار هم اسلام ناب را به جهانیان معرفی کنند

شیعه و سنی باید در کنار هم اسلام ناب را به جهانیان معرفی کنند

یزد- مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان یزد گفت: امروز شیعه و سنی باید در کنار یکدیگر، اسلام ناب محمدی(ص) را به جهانیان معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل خوشنویس صبح شنبه در همایش بین المللی «بعثت و بیداری اسلامی» در یزد که همزمان با عید مبعث برگزار شد، با اشاره به ضرورت حفظ و تقویت وحدت در جهان اسلام اظهار داشت: این همایش در راستای ایجاد و تقویت وحدت بین مهاجرین و اتباع خارجی ساکن در استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه امروز شیعه و سنی باید در کنار یکدیگر اسلام ناب محمدی را به جهانیان معرفی کنند، افزود: دشمنان دین مبین اسلام و شریعت نبوی همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا اجازه ندهند صدای حق طلبی و کمال گرایی اسلام به گوش جهانیان برسد از اینرو تلاش می‌کنند با ایجاد تفرقه بین مسلمانان آنان را به مسائل دیگری سرگرم کنند.

خوشنویس، ایجاد شبکه خبیث داعش و معرفی اسلام به شکلی کاملاً متضاد با اسلام ناب محمدی را یکی دیگر از ترفندهای دشمنان برشمرد و گفت: داعش نماد خباثت، خونخواهی و جنایتکاری بود که دشمنان ما سعی کردند اسلام را با این چهره پلید نشان دهند اما سردار دل‌ها شهید سلیمانی عزیز و شهدای مدافع حرم که از همین کشورها برای دفاع از حریم آل الله در سوریه حضور یافتند ریشه این شجره خبیثه را خشکاندند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان عنوان کرد: ما در مجموعه استان تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا بتوانیم خدمتگزاری شایسته برای مهاجرین باشیم و برگزاری چنین همایش‌هایی نیز در راستای تقویت همین موضوع است.

در این همایش حجت الاسلام نجم الهدی و مولوی محمدحسن باریک زهی به تبیین نقش بعثت پیامبر در بیداری اسلامی و ضرورت تقویت وحدت بین شیعه و سنی پرداختند.

در این همایش که با حضور یکصد نفر از کشورهای پاکستان، لبنان، افغانستان، نیجریه، یمن و.. حضور داشتند به تبیین نقش بعثت در بیداری اسلامی پرداخته شد.

کد خبر 5712114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha