در تماس تلفنی با نتانیاهو؛

وزیرخارجه آمریکا بر لزوم کاهش تنش‌ها در اراضی اشغالی تاکید کرد

وزیرخارجه آمریکا بر لزوم کاهش تنش‌ها در اراضی اشغالی تاکید کرد

وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به کمک های گسترده واشنگتن به تل آویو برای سرکوب شبانه روزی فلسطینیان، در تماس تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار کاهش شدت تنش ها در اراضی اشغالی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفتگو کرد.

بلینکن در گفتگو با نتانیاهو و عباس بار دیگر بر پایبندی کشورش به راه حل دو دولت تاکید کرد و گفت آمریکا در تلاش برای آرام‌سازی اوضاع در اراضی اشغالی بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی است.

وی همچنین بر مخالفت شدید آمریکا با مشروعیت‌بخشی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری تاکید کرد.

بلینکن در گفتگوی تلفنی با نتانیاهو نیز بر لزوم بازگشت آرامش به اراضی اشغالی تاکید کرد و گفت که دولت آمریکا با هر گونه اقدام یکجانبه که به تشدید تنش ها منجر شود، مخالف است. این درحالی است که آمریکا تاکنون کمک های زیادی به رژیم صهیونیستی در جهت سرکوب شبانه روزی فلسطینیان ارائه کرده است.

گفتنی است رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر تجاوزات و سیاست های تعدی جویانه خود علیه فلسطینیان در قدس و کرانه باختری را تشدید کرده است. ساکنان قدس اشغالی از نخستین ساعات بامداد امروز یکشنبه در اعتراض به این اقدامات، اعتصاب سراسری خود را آغاز کرده اند.

کد خبر 5712608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha