۲۹ مهر ۱۳۸۶، ۹:۵۳

رئیس محیط زیست دره شهر:

زباله های شهری بیشترین آلاینده رودخانه سیمره هستند

زباله های شهری بیشترین آلاینده رودخانه سیمره هستند

ایلام - خبرگزاری مهر: رضا بساطی گفت: زباله های شهری شهرستان دره شهر بیشترین آلاینده رودخانه سیمره هستند.

مسئول اداره محیط زیست شهرستان دره شهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: زباله های شهری شهرستان دره شهر به دلیل جایگاه نامناسب به یکی از بیشترین آلاینده های رودخانه سیمره تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه  زباله های شهری شهرستان دره شهر در محلی واقع شده است و بعد از مدتی که زباله ها در آنجا خالی شدند به رودخانه سیمره سرازیر می شوند و باعث الودگی آب و کشته شدن ماهی های این رودخانه می شود که این موضوع بسیار نگران کننده است.

بساطی یادآور شد: شهرداری این شهرستان چند سال پیش قرار بود جایگاه زباله این شهر را تغیر دهد که متاسفانه این امر هنوز محقق نشده است.

وی تاکید کرد: بیشترین زباله های شهری که وارد رودخانه سیمره  می شوند، پسمانده مواد غذایی و مواد دارویی هستند که بیشترین ضربه را به این رودخانه  وارد می کنند.

بساطی ادامه داد: امیدواریم شهرداری این شهرستان هرچه سریعتر جایگاه زباله ها را تغیر دهد تا دیگر خطری این رودخانه که نقش مهمی در کشاورزی  منطقه دارد را تهدید نکند.

این مسئول عنوان کرد: در سطح شهرستان فعالیت های بسیاری برای جلوگیری از آلودگی این رودخانه صورت گرفته و به کارخانه های آلاینده تذکر شفاهی و کتبی داده شده و از صید ماهی در این رودخانه جلوگیری شده است.

کد خبر 571320

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha