۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۲۴

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ری:

تخریب و حرمت شکنی با نقد سازنده و اصلاحی تفاوت دارد

تخریب و حرمت شکنی با نقد سازنده و اصلاحی تفاوت دارد

ری- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ری گفت: تخریب و حرمت شکنی با نقد سازنده و اصلاحی تفاوت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدیه حسنی پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با کارگروه رسانه شورای اسلامی شهرستان ری هدف از برگزاری این جلسه را هم اندیشی و بررسی مسائل و مشکلات خبرنگاران و فعالان حوزه خبر دانست و اظهار کرد: برگزاری این نشست برای ارتباط بیشتر با اصحاب رسانه، همدلی و هم افزایی در امر اطلاع رسانی و اخبار ری است.

وی با تاکید بر استفاده از نظرات مختلف در امر خبر و رسانه گفت: اختلاف‌نظرها همواره وجود داشته و باید وجود داشته باشد چرا که هرکسی از دید خود واقعه را دیده، بررسی و نقد می‌کند و در نهایت باعث پیشرفت و استفاده از نظرات مؤثر و مفید می‌شود اما در این راستا حرمت‌ها باید حفظ شود و اهانت در این فضا جایی نخواهد داشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ری نقد کردن اخبار و وقایع را تحسین برانگیز دانست و یادآور شد: نقدها باید رویکرد اصلاحی داشته باشند، نه تخریب، سرکوب و حرمت شکنی و لازمه این بینش تقوای الهی است که فعالان حوزه خبر باید به آن توجه داشته باشند.

حسنی به تذکر به یکی از رسانه‌ها مبنی بر تهمت و اهانت به یکی از مسؤولان منتخب مردم اشاره و عنوان کرد: خبرنگاران واقعی و دلسوز باید ضمن بیان انتقادات سازنده و به دور از تهمت و افترا، نیمه پر لیوان را نیز ببینند و فقط به دنبال نقاط ضعف نباشند بلکه با یک انسجام عملی به رشد رسانه‌ای شهرستان توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت در یک فضای آرام و بدون تنش امکان پذیر است، تصریح کرد: شکاف بین خبرنگاران و فعالان حوزه اطلاع رسانی نباید عمیق و جدی باشد و باید با اتحاد و همدلی ضمن حفظ رقابت سالم با یکدیگر، رسالت خود یعنی شفافیت و مطالبه گری را در عرصه‌های مختلف جامعه را به عرصه ظهور برسانند.

وی ابراز امیدواری کرد: با استفاده از توان و ظرفیت‌های مطلوب موجود در حوزه خبر و اطلاع رسانی و همدلی و هم افزایی قاطبه فعالان عرصه رسانه ری می‌توانیم در آینده نزدیک شاهد رشد و پویایی رسانه‌های شهرستان باشیم.

در این نشست هر یک از اعضای کارگروه رسانه شورای اسلامی شهرستان ری به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداخته و تبادل نظر کردند.

کد خبر 5713484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha