برای نخستین بار از سال ۱۹۸۳؛

عراق و عربستان سعودی یک تفاهم‌نامه امنیتی به امضا رساندند

عراق و عربستان سعودی یک تفاهم‌نامه امنیتی به امضا رساندند

منابع عراقی از امضای یک تفاهم نامه امنیتی میان بغداد و ریاض برای نخستین بار از سال ۱۹۸۳ میلادی، خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه بغداد الیوم، در جریان سفر وزیر کشور عراق در سفر به ریاض، یک تفاهم نامه امنیتی میان عراق و عربستان سعودی به امضا رسید که نخستین توافق در این زمینه از سال ۱۹۸۳ تاکنون محسوب می شود.

این تفاهم نامه از سوی «عبد الامیر الشمری» وزیر کشور عراق و «عبدالعزیز بن سعود» همتای سعودی وی در ریاض به امضا رسید و شامل همه انواع همکاری های امنیتی می شود.

روزنامه العربی الجدید در ارتباط با این توافق نوشت: در پی امضای این تفاهم نامه، مقامات سعودی از عراق خواسته اند که نیروهای نظامی عراقی مسئولیت تامین امنیت مرزهای عراق با عربستان را در اختیار بگیرند. انجام همکاری های اطلاعاتی و تبادل داده های امنیتی از دیگر بندهای این توافق است.

بنابر این گزارش، توافقات دو طرف در این دیدار موجب رسیدن به یک تفاهم نامه مشترک شده است که برای دو کشور عراق و عربستان اهمیت دارد.

به نوشته العربی الجدید در پی امضای این تفاهم نامه، نیروهای امنیتی سعودی نیز حضور خود را در مناطق مرزی تقویت خواهند کرد تا از عملیات نفوذ و یا قاچاق انسان به داخل این کشور جلوگیری کنند.

وزارت کشور عراق نیز امروز در بیانیه ای بدون اشاره به جزئیات تفاهم نامه امنیتی جدید میان بغداد ریاض، تاکید کرد: این یادداشت تفاهم، شامل همه اشکال همکاری های امنیتی و تبادل اطلاعات خواهد شد.

کد خبر 5713503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha