۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۰۰

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

۵۹ کانون فرهنگی برای استعدادیابی در خوزستان فعالیت می‌کنند

۵۹ کانون فرهنگی برای استعدادیابی در خوزستان فعالیت می‌کنند

اهواز- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از فعالیت ۵۹ کانون فرهنگی در خوزستان در راستای اجرای طرح‌های استعدادیابی دانش آموزان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود حمیدی نژاد ظهر امروز دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کانون‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش در اهواز از فعالیت ۵۹ کانون فرهنگی در خوزستان در راستای اجرای طرح‌های استعدادیابی دانش آموزان خبر داد و بیان کرد: هفته کانون‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش از امروز آغاز شده و در همین راستا آثار دانش آموزان عضو این کانون‌ها در این نمایشگاه به نمایش عموم گذاشته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: استعدادیابی یکی از مهم‌ترین اهداف کانون‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش است که بعد از دوره شیوع کرونا فعالیت آن‌ها با جدیت بیشتری از آغاز شد.

وی افزود: این کانون‌ها زیر مجموعه آموزش و پرورش هستند و دانش آموزان علاقمند برای رشد توانمندی‌های خود و یا فراگیری مهارت، عضو این کانون‌ها می‌شوند.

حمیدی نژاد، شیوع کرونا را عامل کاهش فعالیت این کانون‌ها در سال‌های گذشته دانست و افزود: بعد از فروکش شدن دوران کرونا و بازگشایی مدارس، فعالیت‌های این کانون‌ها با قوت از سر گرفته شده تا در آینده شاهد دستاوردهای بیشتری از دانش آموزان خوزستانی باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان یکی دیگر از اهداف این کانون‌ها است که فرصت مناسبی برای مهارت آموزی کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود.

حمیدی نژاد با بیان اینکه به واسطه برخورداری از دبیران و مربیان مجرب، امکان پرورش استعدادهای دانش آموزی در استان فراهم است، گفت: در نمایشگاه کانون‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش خوزستان بخش ویژه‌ای برای نمایش آثار دانش آموزی و استعداد آنها اختصاص یافته است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: این در حالی است که این کانون‌ها به دنبال مهارت آموزی دانش آموزان هستند تا بتوانند با دستیابی به توانمندی‌های لازم در حرفه و مهارت مورد علاقه خود فعالیت کنند.

حمیدی نژاد تاکید کرد: دانش آموزان با تکیه بر مهارت‌هایی که در این کانون‌ها کسب می‌کنند، می‌توانند زمینه‌های کاری خود را با شفافیت بیشتری شناسایی و پیگیری کنند.

به گزارش مهر، یکم تا ششم اسفند ماه هفته کانون فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش است.

کد خبر 5713770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha