۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۳۴

ناوگان دریایی چین وارد آفریقای جنوبی شد

ناوگان دریایی چین وارد آفریقای جنوبی شد

بنا به اعلام رسانه های چینی، ناوگانی از نیروی دریایی این کشور به منظور حضور در رزمایش مشترک سه جانبه وارد آفریقایی جنوبی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ناوگانی از نیروی دریایی چین به منظور برگزاری رزمایش مشترک با روسیه و آفریقایی جنوبی وارد این کشور آفریقایی شد.

رسانه های چینی امروز سه شنبه در گزارش های خود اعلام کردند که چهل و دومین ناوگان دریایی چین به منظور شرکت در رزمایش مشترک وارد کشور آفریقای جنوبی شده است.

آنگونه که در گزارش رسانه های چینی آمده است ناوگان مذکور متشکل از ناوشکن موشک هدایت شونده Huainan، ناو موشکی Rizhao و یک کشتی دیگر می شود که امروز وارد بندر ریچاردز در آفریقای جنوبی شده است، تا در تمرینات دریایی مشترک با آفریقای جنوبی و روسیه روسیه شرکت کند.

بنا به نوشته رویترز، ورود ناوگان دریایی چین به بندر ریچاردز با استقبال بیش از ۶۰ نفر، از جمله سرکنسول چین در دوربان سان آنلین، نمایندگان رسمی نیروی دریایی آفریقای جنوبی و نمایندگان چین همراه شد.

نیروی دریایی آفریقای جنوبی همچنین مراسم استقبالی را در بندر ریچاردز برای ناوگان نیروی دریایی چین برگزار کرد.

بنا به اعلام وزارت دفاع آفریقای جنوبی، این رزمایش تا ۲۷ فوریه در سواحل استان کوازولو-ناتال آفریقای جنوبی ادامه خواهد داشت.

وزارت دفاع آفریقای جنوبی در پاسخ به انتقادات درباره برگزاری این رزمایش سه جانبه اعلام کرد که آفریقای جنوبی، مانند هر کشور مستقل حق دارد روابط خارجی خود را بر مبنای منافع ملی خود صورت دهد.

کد خبر 5714726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha