۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۰۷

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قزوین خبر داد؛

راه اندازی شهرک مهارتی مشاغل آینده در قزوین

راه اندازی شهرک مهارتی مشاغل آینده در قزوین

قزوین- مدیرکل فنی و حرفه ای استان قزوین از ایجاد شهرک مهارتی مشاغل آینده در قزوین خبر داد و تاکید کرد: در این طرح مهارت ها و مشاغل آینده کشور آموزش داده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمود عرب ظهر سه شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: ایجاد نهضت مهارت آموزی برای توسعه اشتغال به عنوان یکی از توقعات و انتظاراتی است که از دولت سیزدهم وجود دارد.

وی افزود: مهم‌ترین راه برون رفت از مشکلات در گام دوم انقلاب راه اندازی نهضت مهارت آموزی در کشور است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قزوین با بیان اینکه سرمایه انسانی اساس انقلاب صنعتی چهارم است، افزود: تربیت نیروی انسانی ماهر و نگهداشت از آن یک ضرورت محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: در دهه آینده ۷۸ میلیون شغل جدید ایجاد خواهد شد و نیاز است بر اساس این شغل‌ها و نیاز بازار مهارت آموزی نیروی کار در دستور کار قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام عرب با اشاره به اینکه متولی مهارت آموزی تنها فنی حرفه‌ای نیست، اضافه کرد: رفتارهای جزیره‌ای و بدون توجه به نیاز روز جامعه مشکل مهارت آموزی در جامعه را رفع نمی‌کند.

وی از ایجاد شهرک مهارتی مشاغل آینده در قزوین خبر داد و تاکید کرد: در این طرح مهارت‌ها و مشاغل آینده کشور آموزش داده می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان از قزوین از راه اندازی ۴۴ آموزشگاه آزاد مهارت‌آموزی در قزوین خبر داد و ادامه داد: ارائه آموزش‌های تخصصی در بخش فناوری‌های جدید و ایجاد اولین مرکز تخصصی آموزش کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار در استان قزوین از مهم‌ترین اقدامات این مجموعه بوده است.

حجت‌الاسلام عرب تصریح کرد: طرح‌هایی نظیر آموزش مهارتی برای دانشجویان (طرح کهاد)، آموزش مهارتی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی (طرح نخلستان) و مهارت آموزی در محیط کار واقعی از دیگر اقدامات صورت گرفته در فنی و حرفه‌ای استان قزوین است.

وی عنوان کرد: آموزش فارغ‌التحصیلان غیرشاغل با هزینه کم در دوره‌های ۳ تا ۹ ماهه، انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه بین فنی حرفه‌ای، تأمین اجتماعی و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی برای آموزش به افراد دریافت کننده بیمه بیکاری، برگزاری دوره‌های متفاوت برای افراد آسیب دیده اجتماعی، افراد دارای معلول، زنان خانه دار، معتادین بهبود یافته و صنایع و صنوف از دیگر اقداماتی است که در این اداره کل در حال انجام است.

این مسئول تاکید کرد: توجه به مشاغل نوین نباید ما را از مشاغل سنتی و توجه به آن دور کند و در همین راستا به دنبال شناسایی افراد دارای توانمندی‌های افراد در روستاها برای احیای مشاغل سنتی هستیم.

وی از راه اندازی طرح آموزش مهارت در محیط واقعی کار خبر داد و بیان کرد: در این طرح واحد صنفی و صنعتی اگر ۱۵ نفر را به مدت ۱۸ ماه به عنوان شاگرد جذب کنند از معافیت‌های مختلف بهره مند خواهند شد.

حجت الاسلام عرب بیان کرد: توسعه آموزش‌های مهارتی در زمینه رباتیک در سطح مدارس مقطع متوسطه نیز با همکاری آموزش و پرورش در حال انجام است.

وی در پایان یادآور شد: در استان قزوین ۱۰۰ هزار کارگر ساختمانی داریم که تنها حدود ۱۸ هزار نفر از آنان کارت مهارت دارند و به دنبال مهارت افزایی در بین این افراد نیز هستیم.

کد خبر 5714728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha