۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۵۲

در پی بارش برف در چهارمحال و بختیاری رخ داد؛

بیش از ۷۹۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری

بیش از ۷۹۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس ارزیابی‌هایی انجام شده بیش از ۷۹۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی این استان وارد شده است.

حسین برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دو سامانه بارشی اخیر در دو حوزه به بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرد.

وی افزود: یکی از این حوزه‌ها در نیمه شمالی چهارمحال و بختیاری است که عمدتاً خسارت‌ها در این منطقه به دلیل بارش برف صورت گرفته و حوزه دیگر نیمه میانی و جنوبی استان بود که خسارت‌ها به دلیل روان‌آب و سیلاب رخ داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در زمینه زیرساخت‌ها مواردی چون قنات، کانال، جاده بین مزارع، ایل‌راه‌های عشایری و چند دهنه پل آسیب دیدند و در بحث واحدهای تولیدی و دامداری‌ها نیز چند واحد مرغداری، گلخانه و آبزی‌پروری در استان دچار خسارت شدند.

بزرگر عنوان کرد: بر اساس ارزیابی‌هایی که تا الان انجام شده است بیش از ۷۹۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری وارد شده است، ارزیابی‌ها همچنان ادامه دارد و تا هفته آینده به ستاد مدیریت بحران کشور اعلام می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه خدمت‌رسانی به مردم، توزیع آرد در شهرستان کوهرنگ و شهر بازفت، پخت نان توسط نانوایی‌ها و پاکسازی مسیر دسترسی به اراضی کشاورزی صورت گرفت.

کد خبر 5717130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha