۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۴۲

رئیس ستاد نماز جمعه قزوین خبر داد؛

استفاده از ظرفیت نسل نوجوان برای تبدیل نمازجمعه به قطب فرهنگی شهر

استفاده از ظرفیت نسل نوجوان برای تبدیل نمازجمعه به قطب فرهنگی شهر

قزوین- رئیس ستاد نماز جمعه قزوین گفت: استفاده از ظرفیت نسل نوجوان برای تبدیل نماز جمعه به قطب فرهنگی شهر اولویت ستاد نماز جمعه قزوین است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی شفیعی ظهر پنجشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: بر اساس نگاه مقام معظم رهبری در رابطه با تبدیل نماز جمعه به قلب فرهنگی شهر، در مجموعه نماز جمعه نوع نگاه و رویکرد را سعی کردیم تغییر دهیم و مجموعه اقدامات متفاوتی را در حوزه نرم‌افزاری نماز جمعه داشته باشیم.

وی افزود: خیلی از اقدامات فرهنگی صورت گرفته در نماز جمعه قزوین همچون سینمای جمعه برای اولین بار در کشور انجام شده است و استقبال خیلی خوبی هم صورت گرفته است.

رئیس ستاد نماز جمعه قزوین بیان کرد: نهضت خدمتی که هر هفته برگزار می‌شود برای اولین بار بوده و شاهد حضور مسئولین در نماز جمعه و پاسخگویی به مردم هستیم.

وی ادامه داد: این مطالبات مردمی از مسئولین پیگیری هم می‌شود و فرد مسئول مراجعات را پاسخ دهد و تلاش می‌کنیم کار صوری و نمایشی نباشد.

شفیعی عنوان کرد: نگاه گزارشی به اقدامات نداریم و دنبال این هستیم اقدام عملیاتی درخوری صورت گرفته و گره مردم باز شود.

وی تصریح کرد: ارائه مشاوره حقوقی، اجرای پزشک جمعه برای ویزیت رایگان و طرح ایران کالا و عرضه کالاهای ایرانی در حاشیه نماز جمعه از جمله برنامه‌های پیش رو است.

این مسئول تأکید کرد: الگوی جذب نوجوانان به نماز جمعه به همراه برنامه عملیاتی طراحی شده که متناسب با فضای و دغدغه‌های امروز جامعه و با رویکرد گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: نسل جدید یک نسل زلال و پاکی است که در حوزه فرهنگی نتوانستیم اقدامات درخور مناسب این نسل را به اقتضای زمانه خود آن‌ها ارائه دهیم و اگر محتوای درست و دقیق ارائه شود این نسل به‌خوبی پذیرای آن خواهد بود.

شفیعی تصریح کرد: اجرای طرح یاوران جمعه که حضور افتخاری دانش‌آموزان در ستاد و کمک به اجرای نماز جمعه است از دیگر برنامه‌هایی است که تا به الآن ۴۰ نفر به‌صورت داوطلبانه اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از طرح‌هایی که در حال انجام است طرح «مهر جمعه» است که برآمده از حضور امام‌جمعه در مدارس است و افراد علاقه‌مند در مدارس بعد از حضور امام‌جمعه به مشارکت در نماز جمعه دعوت می‌شوند.

این مسئول اضافه کرد: طرح‌های مصباح و مشکات با هدف سازمان‌دهی حضور دانش‌آموزان مدارس در نماز جمعه نیز اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح ویژه‌ای کودکان دانش‌آموز نیز با عنوان طرح امید اجرا می‌شود و سعی خواهد شد فضای مناسب برای کودکان طراحی شود تا نگاه کودکان به فضای نماز جمعه متفاوت باشد.

شفیعی تأکید کرد: آمادگی داریم از دانش‌آموزان ویژه و نخبه در حوزه‌های مختلف در نماز جمعه‌های تقدیر کنیم تا از افراد نیز الگوسازی شود.

وی در پایان یادآور شد: سنگر نماز جمعه باید تقویت شود و نسل نوجوان و جوان بتوانند ارتباط بسیط‌تر و بهتری با نماز جمعه داشته باشند.

کد خبر 5717424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha