۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۱۹

مدیر هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مرکزی:

تئاتر ابزار مهم انتقال مفاهیم ارزشی و حماسه های دفاع مقدس است

تئاتر ابزار مهم انتقال مفاهیم ارزشی و حماسه های دفاع مقدس است

اراک-مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: تئاتر یکی از ابزارهای هنری برای انتقال مفاهیم ارزشی و خصوصا حماسه‌های دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار مهر، داوود کرمی عصر پنج شنبه در حاشیه کارگاه دو روزه تئاتر دفاع مقدس اظهار داشت: با توجه به اینکه تئاتر یکی از ابزارهای هنری برای انتقال مفاهیم ارزشی و خصوصاً حماسه‌های دفاع مقدس است و نقش مهمی در جهاد تبیین دارد و لذا یکی از برنامه‌های مهم اداره کل حفظ آثار استان توجه به مسئله تئاتر است.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: امروز ایثار و مجاهدت‌های شهدا و رزمندگان در دفاع مقدس و جبهه مقاومت باید از طریق تئاتر برای نسل جدید منتقل شود و آثار هنری هم از نظر ماندگاری و هم اثرگذاری مورد توجه هستند.

وی با بیان اینکه تئاتر می‌تواند فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت را در جامعه نهادینه کند، گفت: در طی این سال‌ها تئاتر دفاع مقدس علیرغم مظلومیت بسیار مورد توجه مردم است و نوجوانان و جوانان بسیاری از شهدای شاخص و عملیات‌های دفاع مقدس را از طریق تئاتر می‌شناسند.

کرمی افزود: استان مرکزی با توجه به نقش مهمی که در دفاع مقدس داشته مملو از سوژه‌های تئاتر است و خوشبختانه به برکت کنگره شهدای استان اتفاقات و حمایت‌های خوبی از هنرمندان تئاتر انجام شده که در سال‌جاری استمرار خواهد داشت.

وی ادامه داد: تربیت بازیگران تئاتر و توانمندسازی آنها برای فعالیت در این رشته هنری در دستور کار قرار گرفته که در این راستا برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای نوجوانان و جوانان انجام می‌شود.

تئاتر ابزار مهم انتقال مفاهیم ارزشی و حماسه های دفاع مقدس است

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: کارگاه آموزش بازیگری تئاتر دفاع مقدس به منظور توانمند سازی بسیجیان با حضور استاد محسن سلیمانی فارسانی به مدت دو روز و به همت مدیریت هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و معاونت فرهنگی سپاه اراک برگزار شد و ۵۰ نفر از دختران در این کارگاه شرکت کردند.

کد خبر 5717449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha