۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۳۱

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

ضرورت تبعیت از مدل‌های حرفه‌ای فروش برای موفقیت در اقتصاد هنر

 ضرورت تبعیت از مدل‌های حرفه‌ای فروش برای موفقیت در اقتصاد هنر

قزوین- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: تبعیت از مدل‌های اقتصادی به روز، ایجاد سکوهای فروش و استفاده مؤثر از سکوهای موجود، مشکل معیشتی هنرمندان تجسمی را مرتفع خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین فائزی در نشست صمیمانه با هنرمندان هنرهای تجسمی استان قزوین گفت: یکی از مشکلات هنرمندان، کمیت فروش آثار هنری است و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان با درنظر گرفتن دغدغه‌های این قشر، طرح‌هایی را در دست بررسی و اقدام دارد.

وی افزود: در حال حاضر چهار محور مؤثر در اقتصاد هنر مورد مداقه قرار گرفته و در حال بررسی آن هستیم که پروژه بلندمدت تأسیس شهرک تولید محتوا از جمله آن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: روز گذشته جلسه‌ای با محوریت تأسیس شهرک محتوا با حضور متولیان امر در تهران برگزار شد و این طرح با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرایی خواهد شد.

وی عنوان کرد: رویدادهای اقتصادی هنری، باز کردن مسیر تجارت خارجی و استفاده از سکوهای فروش سه محور دیگری است که در رونق دادن به اقتصاد هنر مورد توجه قرار گرفته است.

فائزی بیان کرد: امروزه ذائقه خرید مردم تغییر کرده و شیوه خرید به شکل مجازی مورد اقبال قرار گرفته و به یک مدل فروش حرفه‌ای تبدیل شده است. بنابراین باید متناسب با تحولات زندگی کنونی، با کسب آگاهی و توانایی بیشتر از این بستر برای موفقیت در تقویت چرخه اقتصاد هنر و هنرمند بهره‌مند شد.

وی اظهار کرد: گروهی از هنرمندان باید در بخش مدل‌های فروش متمرکز شوند و نباید فقط به برگزاری نمایشگاه‌های هنری جهت فروش آثار اکتفا کرد، چرا که برگزاری نمایشگاه فروش آثار هم قواعد و الزاماتی حرفه‌ای دارد که اگر رعایت نشود، توفیقی در پی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد درآمد عزت‌مندانه برای هنرمندان نیازمند یک یا چند کارگزار حرفه‌ای در امر فروش است، گفت: بخشی از جامعه هنرمندان تجسمی باید متمرکز بر امر کارگزاری فروش و تجارت داخلی و خارجی شوند.

فائزی بیان کرد: بر اساس آمارها سال گذشته در ایام کرونا با وجود رکود حوزه گردشگری، بخش قابل ملاحظه‌ای از ظرفیت هتل‌های قزوین اشغال در مورد استقبال گردشگران خارجی بوده، تاکید کرد باید از این ظرفیت به شکل شایسته‌ای استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: شناسایی تجار دارای گالری و علاقمند به خرید آثار هنری ایرانیان در راستای تقویت فروش تولیدات هنرمندان بسیار راه‌گشاست؛ همچنین توجه به شیوه بسته‌بندی مناسب در ارائه آثار هنری، توجه به سلایق و ذائقه مخاطبان در اقتصاد محصولات هنری اهمیت دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان گفت: به متقاضیان تأسیس آموزشگاه در هر شاخه هنری درصورت داشتن توانایی مدیریتی کافی و تسلط مطلوب بر مهارت‌های فنی، مجوز داده خواهد شد که برای این منظور چند کمیته فنی، عهده‌دار سطح‌سنجی اولیه شده‌اند.

کد خبر 5717452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha