۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۰۵

استاندار تهران:

ترویج فرهنگ زکات نیازمند اقدامات گسترده رسانه ای است

ترویج فرهنگ زکات نیازمند اقدامات گسترده رسانه ای است

تهران- استاندار تهران گفت :ترویج و توسعه فرهنگ زکات در جامعه نیازمند اقدامات رسانه ای و تبلیغی گسترده ،هدفمند و با محتوا در این حوزه است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری پیش از ظهر پنج شنبه در جشنواره علمی و ترویجی زکات استان تهران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گسترش فریضه بزرگ و الهی زکات را نیازمند ترویج این فرهنگ در بین مردم دانست و گفت: باید در این خصوص برنامه ریزی کنیم و اگر موضوع زکات را بعنوان اصلی اساسی پذیرفته ایم، قطعاً شاهد پدیده انفاق بی منت در جامعه خواهیم بود.

فخاری ادامه داد: زکات این امکان را به ما می‌دهد که با همدلی به مسئولیت اجتماعی خود در قبال اقشار ضعیف جامعه عمل کنیم و البته این امر نیازمند تبلیغات گسترده و دارای محتوا می‌باشد.

وی افزود: در این جشنواره که فرمانداران استان حضور دارند و بعنوان نایب رئیس شورای زکات در شهرستان فعالیت می‌کنند باید رویکرد جدی و جدید نسبت به ترویج فرهنگ زکات در شهرستان متبوع خود داشته باشند.

استاندار تهران ادامه داد: اگر بتوانیم به درستی فرهنگ زکات را در جامعه ترویج دهیم و مردم با برکات این اصل دین آشنا شوند دیگر نیازمند دخالت ارکان دولت در زکات نیستیم و از طریق شبکه سازی مردمی این امر محقق می‌شود.

کد خبر 5717465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha