۵ اسفند ۱۴۰۱، ۰:۳۱

وزیر ارتباطات:

پوشش فیبرنوری در شهر کرمانشاه تا ۴ ماه آینده تکمیل می شود

پوشش فیبرنوری در شهر کرمانشاه تا ۴ ماه آینده تکمیل می شود

کرمانشاه- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه فیبرنوری زیرساخت توسعه است، گفت: پوشش فیبرنوری در شهر کرمانشاه تا چهار ماه آینده تکمیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور شامگاه پنجشنبه در آئین افتتاح عملیات اجرایی فیبرنوری منازل و کسب و کارها (FTTX) استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه امروز ارتباطات به جز لاینفک زندگی مردم تبدیل شده، اظهار: بر همین اساس ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال این هستیم که بهترین ارتباطات را برای تسهیل زندگی برای مردم فراهم کنیم.

وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته در حوزه ارتباطات ثابت سرمایه گذاری مناسبی صورت نگرفته بود و همین امر باعث شده که وضعیت خوبی در ارتباطات ثابت نداشته باشیم.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه فیبر نوری زیر ساخت توسعه است، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع دولت سیزدهم طرح بزرگی را شروع کرده است و با اعتقاد به اینکه نسخه شفابخش حل مشکلات اینترنت در کشور رساندن فیبرنوری به منازل و کسب و کارها است هدف گذاری کرده‌ایم که تا پایان دولت سیزدهم ۸۰ درصد خانوارهای کشور یعنی حدود ۲۰ میلیون خانوار و کسب و کار تحت پوشش فیبرنوری قرار بگیرند.

زارع پور با اشاره به اینکه کرمانشاه یازدهمین استانی است که عملیات اجرایی فیبرنوری در آن آغاز می‌شود، گفت: اعتقاد داریم که می‌شد این استان خیلی زودتر عملیات اجرایی احداث فیبرنوری را آغاز کند و از همین رو به شهرداران سراسر کشور توصیه می‌کنیم که دوره مذاکراتی خود با اپراتورها را برای راه اندازی فیبرنوری منازل و کسب و کارها کوتاه‌تر کنند.

وی با بیان اینکه تا امروز ۲.۵ میلیون پوشش فیبر نوری در سراسر کشور ایجاد شده است، گفت: امیدوارم با همتی که امروز از مدیران کرمانشاه مشاهده کردیم تا چهار ماه آینده شاهد کامل شدن پوشش فیبرنوری در شهر کرمانشاه باشیم و تا پایان دولت سیزدهم هم کل استان کرمانشاه تحت پوشش قرار گیرند.

کد خبر 5717582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha