۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۰۰

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آبادان خبر داد؛

کشف بیش از ۱۷۰۰۰ قلم کالای سلامت‌محور قاچاق در خوزستان

کشف بیش از ۱۷۰۰۰ قلم کالای سلامت‌محور قاچاق در خوزستان

آبادان- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آبادان از کشف بیش از ۱۷ هزار قلم کالای سلامت‌محور قاچاق در جنوب غرب خوزستان در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، زینب جوانمردی ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: افزایش تعداد داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان از جمله اقدامات معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آبادان در یک سال گذشته به شمار می‌رود.

وی از ارائه خدمات به بیماران خاص و صعب‌العلاج و وجود داروخانه مرتبط با این افراد در هر سه شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی آبادان خبر داد و افزود: عقد قرارداد با سه داروخانه برای ارائه دارو به بیماران خاص در سالی که گذشت، صورت گرفت.

جوانمردی ادامه داد: برگزاری فراخوان به منظور افزایش داروخانه‌های روزانه تا ساعت ۲۴ و ایام تعطیل و جمعه‌ها به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در داروخانه‌های شبانه‌روزی در ایام پیک کرونا و آنفولانزا نیز اجرایی شد.

وی از استقرار و تجهیز انبار استراتژیک معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آبادان خبر داد و بیان کرد: در همین بازه زمانی یادشده بیش از ۱۶۰۰ بازرسی از واحدهای عرضه‌کننده و تولیدکننده اقلام سلامت داروی خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، تجهیزات و ملزومات پزشکی، فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل در بخش‌های مختلف معاونت غذا و دارو صورت گرفت.

وی افزود: در یکسال گذشته با همکاری واحدهای مختلف معاونت غذا و دارو به همراه کارشناسان مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور، بیش از ۱۷ هزار قلم کالای سلامت‌محور مکشوفه قاچاق داشتیم.

جوانمردی از انهدام بیش از ۵۰ تن کالای مکشوفه قاچاق و تاریخ گذشته به ارزشی بالغ بر ۶۳ میلیارد ریال خبر داد و تصریح کرد: توزیع بیش از ۳۴۰ هزار قوطی شیرخشک ساده و بالغ بر هفت هزار قوطی شیر خشک رژیمی در منطقه تحت پوشش دانشگاه شکل اجرایی به خود گرفت.

وی ادامه داد: توزیع بیش از ۶۰۰ هزار عدد انواع سرم‌ها در دفعات مختلف در داروخانه‌های تحت پوشش دانشگاه محقق شد و تأمین و توزیع ۲۴۹ هزار سرم به بیمارستان‌های تحت پوشش نیز شکل اجرایی به خود گرفت.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: پیگیری و توزیع بیش از ۱۶۰ هزار عدد انواع شربت آنتی‌بیوتیک مصرفی در داروخانه‌ها صورت گرفت و توزیع ۱۱۸ هزار آنتی‌بیوتیک‌های بیمارستانی نیز اجرایی شد.

وی از پیگیری و توزیع بیش از ۲ میلیون ورق قرص آنتی‌بیوتیک به داروخانه‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی آبادان خبر داد و افزود: راه‌اندازی انبار اربعین در شلمچه و حضور مستمر انباردار را در این انبار نیز اجرایی کردیم.

این مقام مسئول دانشگاه علوم پزشکی آبادان از کسب رتبه اول کشور در بین معاونت‌های همتراز در زمینه برنامه عملیاتی خبر داد و بیان کرد: سهمیه دارویی دانشگاه به میزان ۵۰ درصد بالا رفت و از هشت درصد به ۱۲ درصد رسید و به دنبال آن هستیم که این سهمیه را نیز افزایش بدهیم.

کد خبر 5719609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 0
      حالا هیچی