۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۳۲

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

حضور مقتدرانه در پهنه های آبی جهان برگرفته از دپیلماسی دفاعی است

حضور مقتدرانه در پهنه های آبی جهان برگرفته از دپیلماسی دفاعی است

نوشهر- فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: همزمان با افزیش عمق ژئوپلتیکی نظام، نیروی دریایی در اقیانوس های جهان حرف برای گفتن دارد و حضور مقتدر در پهنه های آبی برگرفته از دیپلماسی دفاعی ما است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار شهرام ایرانی عصر یکشنبه در همایش ملی و بین المللی طب پیشگیری، بهداشت، امداد و درمان در شناورهای سطحی و زیرسطحی با اشاره به اینکه افتخار ناوگروه‌ها به مردم گزارش می‌شود، گفت: امروز هم روحیه جهادی در دریا وجود دارد و تاریخ زیبای ایران زمین در عرصه دریایی در حال نگارش است.

وی افزود: امروز نیروی دریایی با افزایش عمق ژئوپلتیکی نظام در اقیانوس‌های جهان حرف برای گفتن دارد و امرز در حوزه جو و اقیانوس به کسی نیاز نداریم و با تکیه به دانش دانشمندان خود در عرصه‌ها حضور داریم.

امیردریادار ایرانی تصریح کرد: نیروی دریایی در حوزه بهداشت و درمان امکانات و تجهیزات مجهزی داریم و سلامت همکاران و نیروها در اولویت قرار دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اظهار اینکه مجهز به بانک خون نمونه و مدرن هستیم، گفت: همچنین در زمینه تغذیه علاوه بر خوددکفایی قادر هستیم به کشورها و شناورهای دیگران نیز کمک کنیم.

وی با اشاره به برپایی همایش ملی و بین المللی طب پیشگیری تصریح کرد: برای همایش آینده برای حضور کشورهای مختلف برنامه ریزی می‌شود و در قالب تفاهمنامه هایی به این مسئله توجه شده است.

امیر دریادار ایرانی با تاکید براین که امروز صحنه جنگ تغییر کرده ودشمنی ها روز به افزایش است، افزود: اگر نتوانیم پیشگیری کنیم باید در حوزه درمان هزینه‌های سنگینی انجام دهیم.

وی تربیت نیروی نظامی، عالم و متدین را از راهبردهای دانشگاه دریایی برشمرد و گفت: حضور در پهنه‌های آبی جهانی برگرفته از دیپلماسی دفاعی است و نشان دهنده اقتدار میهن است.

این همایش سه روزه با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی ارتش و مازندران و دانشگاه دریایی حضرت علوم دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر در حال برگزاری است.

در حاشیه این نمایشگاه، دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان در حوزه طب، بهداشت و درمان به نمایش گذاشته شد. امیر ایرانی قبل از افتتاحیه همایش از نمایشگاه جنبی در حاشیه این همایش بازدید کرد.

کد خبر 5719845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha