۸ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۴۷

رئیس اداره کنترل ناقل وزارت بهداشت اعلام کرد؛

لزوم مراقبت انسانی از بیماری‌های منتقله از پشه آئدس در هرمزگان

لزوم مراقبت انسانی از بیماری‌های منتقله از پشه آئدس در هرمزگان

بندرعباس - رئیس اداره کنترل ناقل وزارت بهداشت گفت: مراقبت انسانی از بیماری‌های منتقله از پشه مهاجم آئدس در هرمزگان باید جدی گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد رئیسی بیان داشت: استان هرمزگان به علت داشتن آب و هوای متعادل در ایام تعطیلات نوروزی، باید موضوع اقدامات پیشگیرانه در راستای مراقبت انسانی از بیماری‌های منتقله از پشه مهاجم آئدس را برای تامین سلامت مسافران و شهروندان در اولویت برنامه ها قرار دهد.

وی بر ارتقا ء آگاهی مردم جامعه در خصوص اهمیت اقدامات حفاظتی در راستای پیشگیری از اپیدمی بیماری های منتقله از این پشه تاکید کرد و افزود: نظام مراقبت بیماری در بخش بهداشت و درمان به تقویت نظام مراقبت به خصوص تقویت مراقبت سندرومیک در شرایط کنونی که بهترین گزینه در بیماریابی سریع و به موقع است باید هوشیار باشد.

وی با بیان اینکه هرمزگان همجوار با کشورهای آلوده است، خاطرنشان کرد: باتوجه به آلودگی کشورهای همسایه و مبادلات تجاری و تبادل نیروی انسانی که با آن‌ها انجام می‌شود، احتمال انتقال آلودگی به کشور وجود دارد، بنابراین مراقبت انسانی از بیماری‌های منتقله توسط آئدس های مهاجم، راهکارهای پیشگیرانه مثل بهسازی محیط و آموزش به منظور مبارزه با این ناقلین ضروری است.

کد خبر 5720221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha