۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۴۱

امام جمعه اهر:

دستگاه‌های اجرایی درمانع‌زدایی ازتولید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند

دستگاه‌های اجرایی درمانع‌زدایی ازتولید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند

اهر- امام جمعه اهر با اشاره به ضرورت حمایت از تولید داخل گفت: دستگاه‌های اجرایی در مانع‌زدایی از تولید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده صبح امروز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر بابیان این‌که نیمه شعبان از اعیاد بزرگ مسلمان به ویژه مردم ایران اسلامی است، افزود: تشکل‌های مردمی و مذهبی برای گرامیداشت جشن نیمه شعبان به‌صورت محله‌محور و مسجدمحور برنامه‌ریزی می‌کنند، از این‌رو باید برای تأثیرگذاری جشن نیمه شعبان در بین جوانان؛ برنامه‌های فرهنگی را در اولویت قرار دهیم.

امام جمعه اهر گفت: در قضایای اخیر برنامه‌ریزی دشمنان برای تخریب ولایت‌فقیه متمرکز شده بود، به همین جهت با شبهه‌افکنی و تضعیف اعتقادات جوانان در خصوص امامت و ولایت‌فقیه وارد میدان شده بودند. لذا باید بر روی تقویت اعتقادی جوانان از امامت تا ولایت‌فقیه کارهای فرهنگی و اعتقادی صورت گیرد.

وی بر لزوم گزارش اقدامات دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردمی و صنفی در اجرای شعار سال‌جاری گفت: مقام معظم رهبری شعار سال‌جاری را تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نام‌گذاری کرده‌اند، در این راستا همه وظیفه داریم تا در قبال تحقق شعار سال انجام وظیفه نمائیم لذا انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها در خصوص اینکه چه اقدامی برای تحقق شعار سال انجام داده‌اند را گزارش دهند.

حاجی‌زاده از برگزاری همایش گرامیداشت روز شهرستان اهر در اردیبهشت‌ماه سال آینده خبر داد و یادآور شد: دوم اردیبهشت‌ماه مزین به نام آیت‌الله شیخ حسین نجفی اهری به‌عنوان روز شهرستان اهر انتخاب شده و اردیبهشت‌ماه سال آینده نیز همایش گرامیداشت روز شهرستان اهر برگزار می‌شود.

امام جمعه اهر با اشاره به این‌که برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی نباید صرفاً رفع تکلیف باشد، گفت: جلسات شورای فرهنگ عمومی باید خروجی و آثار داشته باشد و حتی اگر مصوباتی هم در این جلسه وجود دارد بایستی به‌صورت عملی اجرا شود.

وی بر ضرورت مانع‌زدایی از طرح‌های اشتغال‌زایی و تولید در شهرستان اهر تأکید کرد و افزود: برخی موانع اشتغال و تولید ناشی عدم پیگیری مسئولان ذی‌ربط است، خوشبختانه کمیته امداد اهر نیز بعد از تبریز توانسته بیشترین اعتبارات تسهیلات اشتغال را جذب کند و در نتیجه پرداخت تسهیلات بیش از ۱۱۰۰ فرصت شغلی تنها در حوزه کمیته امداد شهرستان به وجود آمده است. لذا باید برای توسعه طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زا مسئولان از مرکز استان و حتی پایتخت پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

کد خبر 5720484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha