۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۴۰

مسکو: پدافند هوایی روسیه ۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد

مسکو: پدافند هوایی روسیه ۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای علام کرد: پدافند هوایی روسیه امروز ۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز با صدور بیانیه‌ای به تشریح آخرین اخبار و تحولات در ادامه عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین پرداخت.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: ارتش روسیه ۲۵ نظامی اوکراینی و ۲ خودرو آنها را در نزدیکی «کوپیانسک» (Kupyansk) منهدم کرد.

بیانیه وزارت دفاع روسیه در این باره اضافه می‌کند: نیروهای روسیه بیش از ۱۲۰ نظامی اوکراینی، ۴ خودروی زرهی جنگی و یک توپ هویتزر خودکششی آکاتسیا را در کراسنی لیمان منهدم کردند. تلفات اوکراین در دونتسک به ۳۵۰ سرباز رسید.

در ادامه بیانیه مذکور آمده است: ۲ خودروی زرهی رزمی، ۴ خودرو، هویتزر D-۲۰ و ۲ دستگاه هویتزر D-۳۰ نیز مندم شده‌اند. توپخانه روسیه ۴۵ سرباز اوکراینی، ۲ خودروی جنگی پیاده نظام و ۳ کامیون را در جنوب دونتسک و در منطقه زاپوروژیه منهدم کرد. نیروهای روسیه انبار مهمات ارتش اوکراین را در منطقه زاپروژیا منهدم کردند.

مسکو ادامه داد: نیروهای روسی حمله‌ای با دقت بالا به انبار مهمات ارتش اوکراین در نزدیکی خرسون انجام دادند. سیستم‌های پدافند هوایی روسیه ۸ پهپاد اوکراینی و ۶ موشک HIMARS را در لوهانسک، دونتسک و زاپروژیا سرنگون کردند.

کد خبر 5721759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ابوطالبی IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      12 1
      استراتژی طولانی شدن جنگ اکراین دشمنان بیشتری برای روسیه رادرپی خواهدداشت وهمچنین تسلیحات بیشتری به اکراین ارسال میشودروسیه ضریب اشتباه خودرابه صفررساند: تاموضوع خرسون تکرارنشودبه امیدپیروزی روسیه
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      9 1
      زنده باد ولادیمیر پوتین
    • Ali IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 6
      من طرفدار اوکراین نیستم. ولی بهتر است گزارش کامل بدید یعنی بعد از یکسال جنگ یک نفر روس هم کشته نشد. پس چرا آمار تلفات روسیه در رسانه های ما پنهان میشه
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      1 0
      در عراق افغانستان آمریکا با متحدین خودش کل جمع غربی بودند شکست خوردند در اوکراین هم نتیجه ای عایدشون نخواهد شد چون روس‌ها تا آخرین نفر از کشور و منافع و امنیت خودشون دفاع و مبارزه مینمایند والله امکانش نیست وگرنه لشکر لشکر از آفریقا و آسیا حاضرند به کمک. روس‌ها بروند بدون چشم داشت